środa, 20 lutego 2013

Naleśniki z pieczarkami



Naleśniki z farszem pieczarkowym


Dzisiejszy wpis sponsoruje Rodzicielka. Jej przepis i Jej wykonanie. Dziękuję!

Co tu dużo pisać - są po prostu przesmaczne (nie, wcale się nie podlizuję ;)). Na śniadanie, obiad, kolację czy przekąskę w ciągu dnia. Świetnie również jako danie na wynos - na dłuższą podróż czy do pracy. Gorąco polecam. Znaczy polecamy!




Składniki na 10-12 naleśników
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • olej rzepakowy do smażenia

Wszyskie składniki umieścić w misce i zmiksować. Ciasto odstawić na ok. 15 minut. Po tym czasie smażyć na łyżeczce rozgrzanego oleju (co 3-4 naleśniki dolewać odrobinę) z obu stron.


Składniki na farsz:
  • ok. 1/2 kg pieczarek
  • 1 duża cebula
  • pieprz, sól do smaku

Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę pokroić w bardzo drobną kostkę.
Natelni rozgrzać łyżkę oleju rzepakowego, podsmażyć lekko cebulkę, po czym dorzucić pieczarki. Całość smażyć ok. 20-25 minut pod przykryciem od czasu do czasu mieszając. Ok. 5 minut przed zdjęciem z ognia, farsz doprawić pieprzem i solą.

Farsz rozmarować na naleśnikach i zwijać je w kopertę - tak mniej więcej kopertę :)

*** z takich naleśników można również przyrządzić krokiety - zawinięte naleśniki zamoczyć w roztrzepanym jajku, obtoczyć z bułce tartej i usmażyć



55 komentarze:

Fitnesslandia pisze...

Pyszności - myślisz, że mąka typu 2000 nadawałaby się do naleśników? Planuję w końcu urozmaicić mój jadłospis i zacząć gotować. Nie wiem, czy ta mąka jest tak samo "kleista" jak pszenna i czy da się wyczarować podobne naleśniki...

Anula pisze...

Mamy naleśniki najlepsze(w moim przypadku tak jest)Z samymi pieczarkami nie robię, dodaje trochę kiszonej kapusty ugotowanej.

Kaś pisze...

Fitnesslandia, podrzucam dwa linki. naleśniki jak najbardziej wyjdą, choć przy mąkach pełnoziarnistych trzeba mieć trochę wprawy przy ich smażeniu http://bakeandtaste.blogspot.com/2010/08/nalesniki-z-maki-razowej-3-skadniki.html http://bakeandtaste.blogspot.com/2010/07/nalesniki-z-maki-penoziarnistej-mm.html

one big creative mess pisze...

Widzę, że u Ciebie też naleśnikowo.
Do pieczarkowego nadzienia czasami dodaję trochę żółtego sera, w ramach dnia kalorycznej rozpusty. ;)

Fitnesslandia pisze...

Dziękuję!

pieczone truskawki pisze...

wyglądają pysznie! :D

Gosia pisze...

Ależ się ładnie przypiekły!

Amber pisze...

Mamine naleśniki,ach!
Wiadomo,że pyszne i zrobione z miłością.

Elficzna pisze...

ja bym nie wytrzymała i posypała serem żółtym u góry hih ;p

Luka Li pisze...

Super danie:)

Grażyna pisze...

oj jak mama robiła to musi byc dobre :-) Ja ostatnio robiłam całkiem podobne krokiety :-)

teenager ;) pisze...

z farszem pieczarkowym *-* pyszna wersja naleśniczków ;)

whiness pisze...

To.moje ulubione nalesniki, tylko w wersji z zoltym.serem, ktora niezwykle rekomenduje :))

Marta pisze...

Naleśniki dobre nie tylko na słodko :)

Daria pisze...

wszystko co mamine to najlepsze na świecie!

Lola pisze...

Wierzę na słowo, że są przesmaczne, bo genialnie wyglądają :)

ANNA pisze...

Ślinka leci na sam widok...

madlene17 pisze...

Ja również miałam dzisiaj naleśniki na obiad, tylko że na słodko:) Ale bardzo lubię właśnie te z pieczarkami, do których dodaję także ser:) Pyszności:)

Salvador Dali pisze...

prawie jak krokiety tylko bez panierki;D
Wyglądają na baaaaardzo smaczne;)

http://cynamon.net.pl pisze...

Kurczę ale super wyglądają i jeszcze pieczarki..Pyszności.

Ola pisze...

pychota!
Blog o życiu & podróżach
Blog o gotowaniu

Unknown pisze...

Świetnie wyglądają! Uwielbiam naleśniki z pieczarkami :) Często daję do środka ser żółty :)

kuchcikOla pisze...

uwielbiam naleśniki na różne sposoby :) te nie tylko, by mi posmakowały, ale też bardzo mi się podobają ze względu na niesamowity efekt zwinięcia :)

pollyzeczki pisze...

apetyczne zdjęcie a nalesniki takie też bardzo lubię :)

Majana pisze...

Piękne i pyszne naleśniki. :)
Za mną ostatnio chodzą krokiety z pieczarkami:)

Anulla pisze...

ostatnio miałam robić naleśniki z pieczarkami i mięsem ale zrobiłam shoarme. To teraz żeś mnie skusiła tymi!:)

ugotujmyto.pl pisze...

Ale mi narobiłaś apetytu...:)!

pieczarka mySia pisze...

Uwielbiam nalesniki z takimi farszami :) pysznosci!

Futrzakowa pisze...

wieki nie jadłam, akurat usmażyłam naleśniki. muszę zrobić. :)

Veggie pisze...

Miałam okazję zajadać podobne i smakowały wspaniale :-)

Smakiem Pisany pisze...

jeszcze dodałabym sera żółtego i biorę cały ten zestaw naleśników :)

Olimpia Davies pisze...

Wyglądają mniamuśnie:-) i w dodatku robione przez mamę, muszą być najlepsze:-)

lutka40 pisze...

KASIU DASZ JEDNEGO ?

Kamciss pisze...

Uwielbiam naleśniki z pieczarkami, fajnie je zawinęłaś :)

Łucja pisze...

bardzo lubię takie naleśniki :) a dawno nie robiłam!!

Kaś pisze...

Dziewczyny, dzięki za pomysł z żółtym serem - na pewno wypróbujemy i taką wersję :) choćby przy najbliższej okazji!

Droczilka pisze...

Ależ pysznie wypełnione tymi pieczarkami! Mniam!

Zuza pisze...

uwielbiam takie naleśniki :)

Marzena pisze...

Kasiu, a nie są za suche? Ja to pewnie podałabym z jakimś sosem...;-)

Lou pisze...

wygladaja przepysznie:)pieczarki, nalesniki ooooo to cos naprawde dla mnie:)

Magdalens. pisze...

Kocham smażone pieczarki i ten zapach...

Ivka pisze...

Twoja mama wie co dobre :) Dawno nie jadłam, narobiłaś mi na nie ochoty :)
ps. w drugim zdaniu chyba maleńka literówka?

Kaś pisze...

Marzena, nie, skąd. farsz jest "wilgotny", ciasto naleśnikowe też przecież nie jest suche. ale co kto lubi - można i z sosem :)

Kaś pisze...

Ivka, dzięki :)

Unknown pisze...

bardzo smacznie wyglądają :) uwielbiam naleśniki ;)

Evi pisze...

Lubię, bardzo lubię :) również z gęstym sosem pieczarkowym w środku.

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Prostye, ale jednocześnie najlepsze:) ....my lubimy do takiego farszu dodać jeszcze starty na tarce żółty ser, jest pysznie:) pozdrawiam

kulinarne-smaki pisze...

z samymi pieczarkami? takich jeszcze nie jadłam muszę to koniecznie nadrobić

ola in the kitchen pisze...

Mniam, mniam uwielbiam. Ja posypuje żółtym serem i zapiekam w piekarniku.

Anonimowy pisze...

a jaki sos można do nich zrobić?

Kaś pisze...

A., hmm a jaki lubisz? :) osobiście nie przepadam za połączeniem naleśników czy krokietów z sosami, więc takowych nie przygotowuję
ale jeśli już miałabym jakiś wybrać, to chyba najlepiej po prostu grzybowy

Anonimowy pisze...

robiłam kiedyś naleśniki ze szpinakiem,czy kurczakiem i robiłam sosy pomidorowy lub śmietanowo-serowy i to zapiekałam, i tak się zastanawiam jaki tu pasuje

Kaś pisze...

z dwóch wymienionych wydaje mi się, że śmietanowo-serowy byłby całkiem niezły. no i ewentualnie tradycyjny beszamel, jeśli chciałabyś je zapiekać - beszamel chyba do wszystkiego pasuje

Anonimowy pisze...

no w sumie beszamel też przeszedł mi przez myśl;] chyba tak spróbuje,dzięki

Quincy pisze...

This looks really nice :-)
I normally use it with jam but this looks also very nice. Getting hungry haha.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add