środa, 26 marca 2014

Makaron z sosem brokułowym



Dziś coś oszczędnego w formie, ale jakże smacznego! Danie w miarę szybkie w przygotowaniu i jednocześnie zaspokajające małego i większego głoda. Polecam wersję na bazie serka mascarpone - super delikatna w smaku, pycha!




Składniki na sos z brokułów
3-4 porcje
  • 1 średniej wielkości brokuł
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 mała cebula
  • ok. 150 g serka mascarpone
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżka/dwie oleju rzepakowego do smażenia
  • opcjonalnie sery, np. parmezan, ser pleśniowy

W czasie przygotowywania sosu można przyrządzić ulubiony makaron.

Brokuł oczyścić, obrać i podzielić na różyczki (odcinając twarde części). Wrzucić na wrzącą wodę i gotować 2-3 minuty od ponownego zagotowania. Następnie odcedzić.

W międzyczasie pokroić cebulę w niedużą kostkę i posiekać drobno czosnek. Cebulę zeszklić na patelni z dobrze rozgrzanym olejem, a pod koniec dorzucić czosnek. Po krótkim przesmażeniu dodać brokuły, a następnie serek mascarpone. Wymieszać całość, ciągle podgrzewając na niedużym ogniu (mascarpone musi się lekko rozpuścić). Dodać soli i pierzu do smaku. Jeśli sos będzie za gęsty, można dodać trochę mleka - wedle gustu. Gdy sos będzie już dobrze połączony, wsypać ser i wymieszać (choć można go tu pominąć i dopiero posypać nim danie przed podaniem). Sos jest gotowy - smacznego!



penne z parmezanem / spaghetti z serem pleśniowym




35 komentarze:

Salvador Dali pisze...

ale zdjęcia.. aż sięgnąć się chce po talerz!
Uwielbiam brokuła to i ten przepis jest dla mnie!! :D

Natalie pisze...

Superowy przepis! Na pewno do wypróbowania ;)

Krystyna Boner pisze...

Moje ulubione składniki, więc.... ten przepis jest już dla mnie :)

Kasia pisze...

Uwielbiam takie makarony, cudowny sos! :)

Unknown pisze...

lubię takie dania:D

Back Taste pisze...

Sos godny polecenia! Jest przepyszny potwierdzam:)

Marcela pisze...

mmmm...coś pysznego!

Inspirowane Smakiem pisze...

Zawsze powtarzam - w prostocie siła :)

teenager ;) pisze...

dobry pomysł! podoba mi się, że jest to wersja z mascarpone, bo musi jeszcze lepiej smakować i niezwykle kremowo :) uwielbiam takie szybkie i pełne smaku dania!

Aurora pisze...

A patrzyłam wczoraj w warzywniaku na pięknego brokuła za 3 zł ... ;)

pieczarka mySia pisze...

taki obiad moglabym jesc codziennie :)

toffi pisze...

UWIELBIAM ;-)

Marcelina pisze...

Dawno brokuła nie było na moim talerzu! Twój kusi bardzo z tego talerza ;)

Ola pisze...

w sezonie często robiłam taki z cukinią, z brokułem też lubię:)

Kamila pisze...

Szybko i pysznie, lubię tak :)

Antenka pisze...

makaron biorę zawsze, nawet w ciemno:D mniammm

Marzena pisze...

Ja robię podobnie, choć zamaist mascarpone dodaję śmietanę:-) Moja córka uwielbia ten sos brokułowy. I chyba jej go dzisiaj zrobię, bo lata mi taki jeden brokuł w lodówce;-)) Pyszne zdjecia Kasiu:-)

Renata pisze...

Pyszne danie:) ja zamiast mascarpone daję brie.

zjedz_mnie pisze...

Może i forma oszczędna, jednak zawartość talerza pyszna :)

skoraq cooks pisze...

Zgłodniałam przez Ciebie, zwłaszcza, że lubię takie zielone makaronowe wariacje :-)

Anula pisze...

Jak zwykle u Ciebie perfekcyjne zdjęcia i super danie:)

napiecyku.pl pisze...

U mnie dzisiaj tez był brokuł, w Twoim wydaniu z makaronem smakowicie wygląda:))

Magda C. pisze...

Mniam jak to cudownie wygląda! Uwielbiam takie makarony, proste i smaczne! I ten zielony kolor <3

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Lubię takie dania, sama niedawno robiłam makaron z brokułami, ale bez mascarpone...

Poezja Smaku pisze...

Pycha! Kiedyś sos brokułowy gościł u mnie często :)

Angie pisze...

O, zdecydowanie przepis dla mnie, brokuły uwielbiam i sos z nich pewnie też<3

Justyna pisze...

Zrobilam, bardzo smaczny, choć następnym razem zmniejsze ilość czosnku, nie czuć go w sosie za to później ciężko przebywać w kontakcie z innymi!! :-)

Kaś pisze...

Justyna, hehe ale to przecież wychodzi jeden ząbek na porcję sosu ;) widocznie miałaś jakiś mega mocny :D niemniej cieszę się, że smakowało!

Patrycja Reszko pisze...

Fantastyczne w swej prostocie!

ugotujmyto.pl pisze...

Bardzo lubię! Dodaję jeszcze duszonego pora i śmietanę.....

JustInka pisze...

To idealny obiad dla mnie!

Anulla pisze...

z mascarpone jeszcze nie robiłam, przeważnie z topionym:)
Ps. GzG już trwa:)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Makaron i mascarpne to cudowny duet ... a dodatek brokułów to taka kropka nad i:)

wenus-lifestyle pisze...

Wygląda wspaniale - makaron i brokuły to ZAWSZE dobry wybór :P

Młoda Mężatka pisze...

Pycha jak dla mnie, muszę spróbować :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add