niedziela, 17 stycznia 2010

Sernik

Sernik wg metody Dukana

Składniki:
800 gr chudego twarogu
6 jajek (oddzielić białka od żółtek)
3 łyżki skrobi kukurydzianej
ok szklanka mleka
słodzik (wg uznania, ja dałam 2 łyżki)
aromat, np. waniliowy

Twaróg zmielić przynajmniej 2 razy. Po zmieleniu dodać do niego 6 żółtek, słodzik, skrobię i aromat. Wymieszać mikserem. Dodać szklankę mleka (do 1,25 szklanki). Ponownie użyć miksera. Ubić białka, dodać do wcześniej przygotowanej masy. Delikatnie wymieszać, najlepiej dużą drewnianą łyżką. Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia (ja z je braku użyłam sreberka i też wyszło ;)
Sernik mi trochę opadł, ale ja mam kiepski piekarnik.
Piec w temperaturze 180 stopni przez 60-70 minut (ze względu na mój piekarnik - piekłam ok. 90 minut).
Po upieczeniu i wystygnięciu schłodzić w lodówce.


A to mocne przyrumienienie to efekt podgrzewania w kombiwarze (sernik "przez przypadek" trafił na noc na balkon i zamarzł). Efekt zaskakujący: bardzo chrupiący serniczek ;)

[edit] lepsze foto (już nie odgrzewany ;)
niby sernik dietetyczny, ale naprawdę jest pyszny!

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Hej!
Takie pytanie: w jak dużej formie piekłaś sernik?
Pozdrawiam,
Marta

Kaś pisze...

Marta, to była kwadratowa tortownica o boku 25 cm, ale piekłam go też w okrągłej o średnicy 26 cm
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Dzięki.
Udanych wypieków świątecznych! :)
Marta

Kaś pisze...

Dziękuję i nawzajem :)
P.S. kilka moich serników było wzorowanych na tym przepisie, na przykład ten - http://bakeandtaste.blogspot.com/2010/11/kremowy-sernik-malinowy.html (zamiast cukru można dać słodzik, zamiast budyniu skrobia kukurydziana, bądź budyń na skrobi kukurydzianej) również polecam

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add