środa, 7 lipca 2010

Naleśniki z mąki pełnoziarnistej (MM)


Mąką pełnoziarnista i samo białko nie ułatwiają smażenia cienkich naleśników. Zanim znalazłam właściwe proporcje minęło trochę czasu i zmarnowanych składników. Wypróbowałam kilka przepisów, ale ten na ciasto naleśnikowe by Zuzel uważam za najlepszy. Naleśniki ładnie się smażą, nie łamią się i wychodzą cieniutkie. 

Składniki na jedną porcję (7 średniej wielkości naleśników):
  • 100 g mąki pp (najlepsza jest orkiszowa typ 1850)
  • 125 ml wody gazowanej
  • 125 ml mleka
  • 1 białko

Składniki wymieszać mikserem i odstawić na 30 minut. Ciasto jest bardzo rzadkie, ale nie należy się tym przejmować. Przed nałożeniem kolejnej porcji masę lekko wymieszać, bo mąka lubi lekko opadać. Smażyć pod przykryciem, wierzch ścina się dość szybko, więc przewrócić i jeszcze chwilę smażyć na średnim ogniu.

Nadzienie dowolne; u mnie chudy twaróg wymieszany z 2 łyżeczkami jogurtu oraz 2 łyżeczkami dżemu porzeczkowego, część z musem jabłkowym.

19 komentarze:

kasiaaaa24 pisze...

Też dodaję do ciasta wody gazowanej :)
Pysznie wyglądają Twoje naleśniczki
Pozdrawiam :)

Paula pisze...

bardzo lubię naleśniki na wodzie gazowanej :)

aga pisze...

i ja tez zawsze dodaje wode gazowana do nalesnikow. Apetycznie wygladaja te nalesniczki na zdjeciach:)

By-yl pisze...

z gazowaną są najlepsze :D

PS.Sóókej, możemy liczyć, że nam w weekend takie zrobisz? ;)

Kaś pisze...

By-yl, lepsiejsze zrobię ;) i jeszcze przyjadę z koszyczkiem muffinek ;p

asieja pisze...

lubię te słodkie twarożkowe nadzienie

Panna Malwinna pisze...

delikatne i słodziutkie. Pycha;)

kamyla_k pisze...

szukałam! szukałam takiego przepisu! ojej, ale świetnie, dziękuję :)

Kaś pisze...

kamyla k - cieszę się, że Ci się podoba. naprawdę polecam!

Anonimowy pisze...

Ja robię naleśniki po indyjsku właśnie z mąki razowej. Mój farsz to kurczak z warzywami w curry + na wierzch ostry sos pomidorowy. PYCHA!

Anonimowy pisze...

mam troszkę dziwne pytanie, patelni o jakiej średnicy używasz do smażenia naleśników?
Pozdrawiam
Aga

Kaś pisze...

Anonimowy, wersja z kurczakiem, warzywami i ostrym sosem brzmi bardzo smakowicie

Aga, zmierzyłam :) spód mojej patelni ma ok. 21 cm

pozdrawiam serdecznie

Beata pisze...

Właśnie robię po raz drugi te naleśniki, bo poprzednie ładnie mi wyszły :)

Kaś pisze...

Beata, cieszę się, że przepis podpasował :)

kasiaagomola pisze...

Właśnie wypróbowuje przepis, jestem ciekawa jak wyjdzie :)

Kaś pisze...

kasiaagomola, i jak? bo ja też jestem bardzo ciekawa :)

Anonimowy pisze...

Mam pytanie - dlaczego tylko białko? Można dodać całe jajko? Żółtko ma mnóstwo witamin, czemu z niego rezygnować?

Kasia R.

Kaś pisze...

Kasiu, w tym przepisie nie ma żółtka, gdyż z założenia miał być zgodny z metodą Montingnaca (dieta MM - jak podane w tytule). tak w skrócie, nie łączy się w niej m.in. węglowodanów z tłuszczami, a żółtko jajka uważane jest tłuszcz. to posiłek czysto węglowodanowy
oczywiście nie stosując się do tych zasad, jak najbardziej można dodać całe jajko - też wyjdą - próbowałam nie będąc już na tej diecie

Monika Zawadzka pisze...

Na sam widok już ślina cieknie, a gdyby jeszcze było czuć te naleśniki to na pewno efekt byłby bardziej wydajniejszy. Uwielbiam smażyć naleśniki i wiem jak bardzo ważny jest rodzaj mąki https://basiazsercem.pl który użyjemy do stworzenia naleśników. Idealne danie zarówno na śniadanie jak i na kolację.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add