środa, 1 września 2010

Najłatwiejsze ciasto w świecie ;)


tak, tak, tak!



Tak właśnie zaczyna się refren pewnej uroczej piosenki. Powstała w 1986 roku, ale dopiero niedawno ją usłyszałam, klik. Postanowiłam więc sprawdzić czy rzeczywiście uda mi się upiec nie tylko łatwe, ale i dobre ciasto. 
Nie chciałam niczego zmieniać, więc składniki i proporcje, nawet kolejność dodawania składników, jest identyczna jak w tekście. Niestety, mam tylko dużą tortownicę o średnicy 26 cm, więc wyszedł raczej placek (ciasto i tak bardzo wyrosło). W każdym razie bardzo smaczny placek!





Składniki:


  • 1 szkl. mąki
  • 1 szkl. cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1/2 kostki margaryny
  • śliwki 






Roztopić margarynę i przestudzić. Mąkę, cukier i proszek wsypać do miski i wymieszać. Dodać jajka i wymieszać. Dodać płynną margarynę i znowu wymieszać. Nie trzeba używać miksera. Tortownicę wysmarować tłuszczem, położyć śliwki i zalać ciastem. Piec 30-40 minut w 160-180 stopniach.

"A gdy będzie już gotowe,
Znaczy chrupkie i rumiane,
To zaproszę koleżanki,
Babcię, dziadka, tatę, mamę".


24 komentarze:

kasiaaaa24 pisze...

Proste, ale to właśnie te proste przepisy są w stanie przetrwac pokolenia. Ja bym się chętnie dała zaprosic na kawałek :)

cukrowa wróżka pisze...

ach, śpiewaliśmy to na muzyce w szkole. :)

Anonimowy pisze...

Ale super! Właśnie dzisiaj, puszczając tę piosenkę Małemu Mężczyźnie, pomyślałam, że może warto by upiec to ciasto? A tu proszę, chyba czytasz mi w myślach! I zdecydowanie widzę, że warto. ;))

Pozdrawiam!

kasia pisze...

Oooo, znam te piosenke! Nawet wielokrotnie to ciastko robilam! Jakis wielki wyczyn to to nie jest, ale przyjemne i zjesc sie da!
Powodzenia

kasia pisze...

W sensie, ze to naprawde ''najlatwiejsze ciasto w swiecie... :)

viridianka pisze...

widać że wilgotny, takie lubię!

Karmel-itka pisze...

wygląda tak wspaniale!
te najprostsze przepisy są w stanie przetrwac wiele, wiele lat. każdy o nich pamięta, bo łatwo je zrobic, a w efekcie częstego ich wykonywania, zostają zapamiętywane... na lata ;]

Amber pisze...

Śliczne, łatwe i pyszne.Czyli idealne...

Wiewióra pisze...

ehhhh wychowałam się na tej piosence i na bardzo podobnym cieście :)

myniolinka pisze...

najważniejsze że z owocami!

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Bardzo podoba mi się pierwsze zdjęcie. O cieście nie wspominam, bo wiem, że pyszne:)
Pozdrawiam!

aga pisze...

znam te piosenke, ale nigdy nie robilam tego ciasta, a u Ciebie taka niespodzianka:) Ciasto wyglada bardzo smacznie:)
musze je wyprobowac. Pozdrawiam:)

bułeczka_z_makiem pisze...

uwielbiam takie przepisy :) i świetny pomysł z piosenką pozdrawiam :)

aga pisze...

witam ponownie:)
i zapraszam Cie do zabawy blogowej:

kulinarnespotkania.blogspot.com/2010/09/lubie.html

ana pisze...

Właśnie dziś rano miałam przyjemność słuchania tej piosenki, obejrzałam nawet teledysk.
Ciasto wygląda bardzo smacznie.

Justinek pisze...

Piosenki nie znam, ale ciasto faktycznie prościutkie :)

chanya13 pisze...

Proste, szybkie i przepyszne, takie lubię

Anonimowy pisze...

Znam tą piosenke z podstawowki i wielokrotkie piekłam te ciasto. Pycha!!

Anonimowy pisze...

mam pytanie, jesli to ciasto zrobilam z podwojnej porcji, w tortownicy 26cm, to piec jedwa razy dluzej czy jak?

Kaś pisze...

Anonimowy, niestety nie mogłam wcześniej Ci odpisać. mam nadzieję, że ciasto wyszło. zwykle podwajając ilość ciasta dodaję 10-20 minut do podstawowego czasu pieczenia lub sprawdzam co jakiś czas patyczkiem czy upieczone (piekarniki też bywają różne)
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

Ciasto nie wyszło jak przypuszczałam. Myślałam że wyjdzie bardziej kruche. Wszystko robiłam według przepisuale wyszedł mi "zakalec"

Kaś pisze...

Anonimowy, to ciasto nie należy do kruchych. zdecydowanie do tych wilgotnych, co dodatkowo potęguje spora ilość soczystych śliwek

Agata pisze...

Czy zamiast śliwek można dać inne owoce: jabłka, brzoskwinie z puszki itp?

Kaś pisze...

Agata, jabłka z pewnością, a jeśli brzoskwinie to poleciłabym raczej takie nie z puszki. owoce z puszki są zwykle strasznie miękkie i puszczają za dużo soku
inne owoce - gruszki, jeżyny, morele, truskawki itp również będą się nadawać
pozdrawiam!

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add