wtorek, 23 sierpnia 2011

Schabowe w płatkach owsianych z nutą węgierskiej papryki




Zdrowsza, i jak dla mnie o wiele smaczniejsza, wersja tradycyjnych "schaboszczaków". Chrupiąca panierka z płatków owsianych, tym razem zaostrzona smakiem słodkiej papryki szegedyńskiej oraz ostrych suszonych papryczek prosto z Węgier (wygranych u Lo), na dobre zagościła w mojej kuchni. Polecam też wersję z ziołami. Panierka z płatków doskonale sprawdza się również przy obtaczaniu piersi kurczaka czy plastrów cukinii. 
Zdjęcie trochę niewyględne, ale całość pachniała tak obłędnie, że pozostało mi tylko szybko cyknąć fotkę i zabrać się za konsumpcję :)


Składniki:
  • 2-4 kotlety schabowe
  • 1 jajko
  • garść płatków owsianych (im więcej tym lepiej)
  • płaska łyżeczka słodkiej papryki szegedyńskiej (lub zwykłej słodkiej)
  • 2 małe ostre suszone papryczki (można zastąpić chilli)
  • sól, pieprz

Kotlety rozbić, natrzeć solą i pieprzem, dać im 5-10 minut. W misce rozmącić jajko, dodać płatki oraz papryki, wymieszać. W mieszance zanurzyć kotlety i porządnie obtoczyć. Zostawić na około 10 minut. Nagrzać patelnię z niewielką ilością tłuszczu i smażyć kotlety po obu stronach. Przy przewracaniu warto użyć płaskiej, drewnianej łopatki, którą podważy się spód kotleta - żeby panierka się nie oderwała.


Schabowe polecam podawać z cukinią. Wystarczy dość drobno pokroić połowę średniej cukinii i usmażyć z czosnkiem na patelni (jakieś  3 minuty), na której przygotowaliśmy schabowe. Można też panierować plastry cukinii we wcześniej przygotowanej panierce.



obiad

30 komentarze:

Amber pisze...

Pyszny zestaw!
U mnie będą w czwartek polskie schabowe.Mąż wraca zza oceanu i nie może się doczekać.

slyvvia pisze...

Za schabowym nie przepadam, ale takiego z chęcią bym zjadła. Wygląda świetnie :D

Kamila pisze...

Fajniejsza wersja schabowego.

Kuchareczka pisze...

Taka panierka wygląda obłednie! Moja ciocia robi panierkę z płatków kukurydzianych, tez jest pyszna :)

Karmel-itka. pisze...

niebywała panierka!
chyba skorzystam z tej innej, ciekawej opcji.

pingwinka7 pisze...

O, wczoraj też robiłam schabowego. Ale panierowałam w otrębach, chętnie następnym razem spróbuję z płatkami :)

Evitaa pisze...

Bardzo mi się podoba ten przepis, też nie przepadam za tradycyjną panierką :). I ta smażona cukinia, mmm.

kikimora pisze...

Nie znoszę tradycyjnych schabowych, właśnie za tę tradycyjną panierkę i strukturę, jaką ma mięso... Aczkolwiek panierka z płatków owsianych na pewno by mi zasmakowała gdyby w nich obtoczyć np. kawałki piersi kurczaka :)

MAUGUSTYNA pisze...

bardzo smaczne i aromatyczne danie:) pozdrawiam upalnie:)

Nemi pisze...

Lubię w takiej panierce mięska:)

judik1119 pisze...

Ale pyszny obiadek!:) Idealny pod mój gust:)

DominikaD pisze...

Mmm już wyobrażam sobie ten zapach, jeszcze z taką papryczką! Pycha! :)

Bazylia pisze...

schabowe pasują mi w każdym wydaniu :)

Magda pisze...

mniam! oświadczam, że odgapię ;) podoba mi się taki modernistyczny schabowy :)

mnemonique pisze...

och, właśnie mam ochotę tak poeksperymentować - w płatkach owsianych to idealna wersja dla mnie!!

Pozdrawiam ciepło
Monika

magda k. pisze...

Schabowe to ja bardzo lubię i w innej odsłonie z ochotą wypróbuję :)

SłodziutkieOkazje pisze...

Podoba mi się:)Bardzo!!!!:)

Bella pisze...

Nigdy nie przepadałam za schabowymi - odkąd przeszłam mononukleoze, wszystkie ociekające tłuszczem smażone rzeczy nie przechodzą mi przez gardło, a nawet jeśli - moja wątroba się im sprzeciwia. Ale coś mi się zdaje, że dzięki Tobie Kasiu polubię je na nowo, tym bardziej, że szaleję za płatkami owsianymi :)

Pozdrawiam słodko i zapraszam do mnie na kawałeczek sernika :)

www.wanilia-i-przyjaciele.blogspot.com

Agnieszka pisze...

fajnie te Twoje schabowe wyglądają, ja osobiście nie lubię

Monisia pisze...

Nie,to nie kruszonka,tylko część kruchego,niezbyt słodkiego ciasta,starta na tarce tak jak lubię.Preferuję mało słodkie ciasta z owocami,wolę smakować i czuc ich aromat.
Schabowe wygladaja jak placki z cukinii;),a może tylko niechęć do mięsa przeze mnie przemawia,pozdrawiam

burczymiwbrzuchu pisze...

Bardzo lubię ciekawe alternatywy dla panierki na kotletach,a tak się składa, że z płatków owsianych jeszcze nie próbowałam - do nadrobienia :)

Przygody kulinarne pisze...

Jadłam kiedyś takiego schabowego - jest świetny :-)

Salvador Dali pisze...

osobiście próbowałam w Corn Flakes, ale twoja wersja też wygląda pysznie ;) Chyba spróbuję przy następnym razie! ;)

Ivka pisze...

Świetna alternatywa dla tradycyjnych schabowych, które, co tu dużo mówić, przejadły mi się dawno temu:) Cukinia jako dodatek też dobry pomysł

aga pisze...

bardzo ciekawa wersja schaboszczakow:) juz mi slinka cieknie na jednego:)

marta loves cooking pisze...

Nie lubię kotletów schabowych, ale te wyglądają naprawdę ładnie. Ciekawe jakby smakowały w panierce z sezamu. Próbowałaś może tak je przygotować?

Grażyna pisze...

Wyglądają bardzo apetycznie i zdrowo. Już dawno schabowych nie robiłam. Muszę zrobić w takim ubranku ;-)

Kaś pisze...

Marta, w samym sezamie nie próbowałam, ale kiedyś u koleżanki jadłam kurczaka w mieszance płatków, bułki tartej i sezamu. sezam nie dominował, ale dodawał charakterystycznego smaczku

Biedr_ona pisze...

Mhm.. Twoja fotografia bardzo zachęca do konsumpcji.. ale niestety zdjęcia nie da się zjeść ;-p


www.przysmakiewy.pl

Anonimowy pisze...

Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas Balkonu stiklinimas

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add