czwartek, 25 października 2012

Zapiekanka makaronowa z szynką i pieczarkami



Lub też makaron zapiekany z szynką i pieczarkami w sosie pomidorowym.
Jak zwał tak zwał, mniejsza z tym. Danie jest pyszne, sycące i w miarę szybkie w przygotowaniu.
Polecam! Szczególnie dziś :)


Składniki na 4 porcje:
  • 300 g makaronu penne
  • 2-3 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 duża cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 500 g pieczarek
  • sól, pieprz do smaku
  • chilli, słodka papryka, bazylia, oregano
  • ok. 400 g krojonych pomidorów z kartonu 
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego
  • 200 g szynki 
  • ok. 200 g żółtego sera (100 g do sosu, reszta do posypania z wierzchu)

Makaron ugotować, przepłukać zimną wodą i odcedzić.
Przygotować składniki: cebulę obrać i pokroić w kostkę, czosnek drobno posiekać, pieczarki obrać i pokroić w plasterki, szynkę pokroić w drobną kostkę, ser zetrzeć na grubych oczkach.
Na dużej patelni rozgrzać olej, po czym wrzucić na niego cebulę. Kiedy się zeszkli, dodać czosnek, pieczarki oraz zioła i przyprawy. Całość dusić pod przykryciem ok. 15 minut. Po upływie tego czasu dodać krojone pomidory, przecier pomidorowy oraz szynkę. Wymieszać i trzymać wszystko na patelni jeszcze z 5 minut. Spróbować sosu, ewentualnie doprawić. 
Gotowy sos przelać do dużego garnka. Dodatkowo wrzucić do niego makaron oraz 100 g startego sera. Całość dokładnie wymieszać, chwilę podgrzać. 
Makaron z sosem przełożyć do jednego dużego naczynia do zapiekania bądź kilku mniejszych (każde z widocznych na zdjęciach naczyń to 1/4 całości dania). Część makaronu z sosem można zostawić do przestygnięcia i odstawić do lodówki aby zapiec później.
Zawartość każdego z naczyń posypać startym serem i zapiec ok. 5 minut w 180 stopniach (lub trochę dłużej, jeśli sos i makaron przygotowaliśmy dużo wcześniej i stał w lodówce).
Smacznego!




49 komentarze:

Ola pisze...

fajne szybie danie i te foremki do zapiekania-super!
życie & podróże
gotowanie

Patrycja Reszko pisze...

Nawet nie wiedziałam, że jest taki dzień. Dobrze się składa, bo też mam dzisiaj na obiad zapiekankę z makaronem....

Nemi pisze...

Idealne danie na dzisiejszy dzień:)

Maggie pisze...

Swietne, sycace, idealne na jesien!

Marzena pisze...

Piekne naczynia, pięknie podane, smakowity wygląd...Ach...:-))

Anula pisze...

Lubie takie zapiekanki, szybko się robi, a najeść sie można do syta.

Kamila pisze...

Apetyczny dzień!!!!

Daria pisze...

idealne! szkoda, że dzisiaj cały dzień jestem poza domem :( może zechciałabyś się podzielić? :D

kaczodajnia pisze...

Fajnie ze jest taki dzień bo uwielbiam makaron. Zapiekanka pycha:)

one big creative mess pisze...

Smaczna jest i lżejsza niż ta wersja ze śmietaną. :)

Unknown pisze...

Mmmm... wygląda przepysznie! Na samą myśl o tym, jak smakuje, aż mi ślinka cieknie. :)
Pozdrawiam!

pieczarka mySia pisze...

Uwielbiam takie zapiekanki :) wspaniale zdjęcia, Kasiu :)

Buziaki ;*

Rafał pisze...

Smakowicie wygląda...
Masz rację: Jak zwał tak zwał! Byle dobre było :)
a twoje zdjęcia są na prawdę smaczne ;)

Ivka pisze...

Uwielbiam makaronowe zapiekanki!
Całkiem nieświadomie będę dziś świętować Światowy Dzień Makaronu, u mnie dziś makaron rigatoni z sosem Puttanesca

Lili pisze...

Akurat dzisiaj też mam makaron :)

Ps. Mam takie same foremki, bardzo praktyczne :)

Unknown pisze...

uwielbiam zapiekanki, a z makaronem to już w ogóle pycha! :)

whiness pisze...

Wspaniała zapiekanka, z chęcią skusiłabym się na porcję :) Chyba zaraz idę do kuchni i zacznę celebrować dzień makaronu...

pees pisze...

makaron w każdej postaci :)

Maja Skorupska pisze...

ale super ta zapiekanka! nie wiedziałam, ze dzisiaj dzień makaronu, nie dam rady..a szkoda, bo ja bardzo makaronowa!

Amber pisze...

Apetycznie!
Zapiekany makaron jest wyjątkowo uniwersalnym daniem.

Aleglodomorek pisze...

Zazdroszczę tej makaronowej zapiekanki, ja się poddałam! W domu brak składników by zrobić dobry makaron (nawet czosnku nie mam!), a w portfelu też brak gotówki by wyjść na zakupy :). Chyba jedynym wyjściem byłoby zrobić na słodko (cukru u mnie zawsze pod dostatkiem) ale na słodkie dziś nie mam ochoty ;).

Majana pisze...

O mniam, jakie pyszności! Świetna zapiekanka Kasiu. Idealna na dzisiaj po prostu.
Pozdrawiam:)

bartoldzik pisze...

Jak zwykle trafiłaś w moje smaki :-)
Znów fajne foremki. Ze sklepu na D??

Kaś pisze...

bartoldzik, zdecydowanie mamy podobne smaki :)
co do foremek - tym razem to sklepik typu 'wszystko za parę złoty'

Samantha pisze...

Wspaniale wygląda, przepysznie :)

slyvvia pisze...

Makaronowe zapiekanki lubię najbardziej. Wygląda znakomicie :)

Karmel-itka pisze...

szkoda, że nie wiedziałam o tym święcie!
pyszne danie.

Ewa pisze...

zrobie na pewno, muszę tylko zrezygnować z pieczarek, ponieważ moja Juniorka nie tknie do ust, jeśli je wyczuje :))

pannaloca pisze...

Takie święto dziś;) kto by pomyślał... Smacznie i ładnie u Ciebie- jak zawsze;)

Renata Czelny-Kawa pisze...

Pięknie to wyglada w tych brytfankach! A o dniu nie wiedziałam, za mało dziś oglądałam KuchniTV.;)

Ola pisze...

pyszne propozycja, godne uczczenie makaronowego dnia :)

Ja jadlam zupę dyniową, bez makaron... za to nadrobiłam moja współlokatorka która makaron jadła przez 2 dni :P

Evi pisze...

Piękne naczynie do zapiekania :). Prosta zapiekanka makaronowa, a taka jest właśnie najpyszniejsza. Pozdrawiam!

Jolanta szyndlarewicz pisze...

Uwielbiamy zapiekanki makaronowe, naszym nr 1 są takie, w których sa pieczarki:) pozdrawiam

lutka40 pisze...

To ja poproszę jedną taką foremkę ,oczywiście z zawartością

Capacitier pisze...

W ten dzień makarony musiały królować na blogosferze, no bo jakże by inaczej ;)

Smakiem Pisany pisze...

pyszna klasyka ;)
uwielbiam makaronowe zapiekanki ;)

Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)

jelka pisze...

Jak ja uwielbiam takie makarony! Zazdroszczę!

Ervisha pisze...

Wyszła Ci bardzo ładna :D

Droczilka pisze...

Jestem baardzo makaronowa. Takie danko byłoby więc w sam raz dla mnie.

Paulina pisze...

zapiekankę makaronową lubimy baaardzo:D dobry pomysł z dodaniem pieczarek:)

ola in the kitchen pisze...

Ślinka cieknie :]

Biedr_ona pisze...

Fajny przepis, podoba mi się ;-)


www.przysmakiewy.pl

agattekh pisze...

Uwielbiam takie dania :-)

kimono pisze...

Fajna prosty przepis, osobiście penne zastąpiłem świderkami i delikatnie zmieniłem proporcję (mniej pieczarek, więcej sera itd).. Wyszło genialnie !

Kaś pisze...

kimono, cieszę się, że skorzystałaś z pomysłu. opcja z dodaniem większej ilości sera brzmi mega smacznie!
pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Witam! Robiłam ostatnio tę zapiekankę dokładnie z przepisu. Była bardzo dobra, po prostu przepyszna. Pachniała i smakowała obłędnie. Tata, brat byli zachwyceni. Przepis "kradnę" i zamierzam cały czas stosować:))) Jak dotąd to najlepsza zapiekanka jaką jadłam. Pozdrawiam i dziekuję za przepis.
Dżesika

Kaś pisze...

Dżesika, niezmiernie mi miło, że zapiekanka tak Wam posmakowała! oczywiście "kradnij" i korzystaj z przepisu jak najczęściej :)
serdecznie dziękuję za pozostawienie komentarza!
pozdrawiam

Justyna pisze...

U mnie zawsze z ziemniakami zapiekanki, ale chyba się skuszę w końcu na makaronowa :)

Anonimowy pisze...

bardzo smaczne dnaie, ja uzylam nie penne, bo nie mialam a kokardek:D tez wyszlo fajnie, wsyztscy sie zajadali, do tego syznka z kotla, chyba od Kani, a ser tylzycki na wage od mlekovity chyba:)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add