poniedziałek, 25 lutego 2013

Pesto bazyliowe z serem z niebieską pleśnią, ricottą i orzechami



Pesto z bazylii z dodatkiem niebieskiego pleśniowego sera, ricotty i orzechów włoskich


Kremowe i delikatne dzięki ricotcie, która łagodzi ostrość niebieskiego sera.
Ze wspaniałym orzechowym posmakiem.
Do makaronów, ryżu, mięs, jako pasta do kanapek lub - mój ostatni hit - smarowidło do naleśników na słono.


Składniki:
  • świeże liście bazylii z jednej doniczki (ok. 20 g)
  • 40 g niebieskiego sera pleśniowego, np. lazura
  • 2 czubate łyżeczki ricotty
  • 20 g orzechów laskowych
  • 3-4 łyżki oleju rzepakowego (lub trochę więcej, jeśli woli się bardziej płynne)

Wszystkie składniki wrzucić do malaksera i zmiksować. Można też użyć blendera. I już :) 
Z podanych składników wyszedł mi jeden niepełny słoiczek o pojemności ok. 200 ml.
Przechowywać w lodówce do ok. tygodnia, choć tak nieduża ilość z pewnością zostanie wcześniej spożytkowana.


37 komentarze:

Amber pisze...

Pysznie!
Świetne połączenie.
Chętnie posmaruję sobie kromkę.

Unknown pisze...

ciekawa pasta:) pomyślę do czego jeszcze można ją wykorzystać:)

ANNA pisze...

Po prostu genialne!

What's Baking?? pisze...

Oh Kate..this sounds good. Can imagine the taste of the nuttiness and the creamy cheese.

Marzena pisze...

Kasiu, dzięki za podpowiedź z naleśnikami. Właśnie stoi pół słoiczka w lodówce pesto z rucoli;-)

Ola pisze...

nie wierzyłam, że warto robić samemu, dopóki nie spróbowałam jaka jest różnica:)
Blog o życiu & podróżach
Blog o gotowaniu

Anulla pisze...

genialny pomysł z tymi naleśnikami:D

Ervisha pisze...

Jesteś genialna :)

Moni pisze...

Kusi barwą i zapewne aromatem również :)

ugotujmyto.pl pisze...

Wszystko co lubię....:)! A pomysł z naleśnikiem fantastyczny:)!

Lola pisze...

Świetne połączenie smaków !

http://cynamon.net.pl pisze...

mmm ciekawie wygląda ;)

Ola pisze...

Pesto... jakie to proste a zarazem pyszne. Ta kombinacja jest świetna ale i tak o tym wiesz ;)

Inspirowane Smakiem pisze...

Co za pyszne połączenie!

Salvador Dali pisze...

ten makaron na zdjęciu-cudoooo! :)
Wpraszam się na coś takiego;)

Capacitier pisze...

Świetny pomysł, chcę naleśnika z takim pesto!

Droczilka pisze...

Pesto full wypas:-). Domowe najlepsze.

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Uwielbiam pesto, Twoje wyglada mi na cudownie kremowe .... gdybym je miała juz bym gotowała makaron:) pozdrawiam ciepło

Olimpia Davies pisze...

Twoje pesto wygląda gładziutko i pysznie:-). Ja prócz pesto bazyliowego robię jeszcze z natki pietruszki i z mięty. Do każdego dodaje parmezan i orzeszki pini:-).
Ps.
dzisiaj mama przysłała mi książkę nie mogłam się jej doczekać, zabieram się do czytania. Jeszcze raz bardzo, bardzo dziękuję!!!

Kaś pisze...

Olimpia, z parmezanem też bardzo lubię!
cieszę się, że książka dotarła :) dziękuję za informację

Anula pisze...

Z naleśniczkiem to musi być pycha:)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kasiu, fantastyczne! Zdecydowanie moje smaki!

Agata pisze...

Robiłam już kilka pesto ale tego przepisu jeszcze nie próbowałam ;)

Unknown pisze...

Uwielbiam pesto ;) a z serem pleśniowym jeszcze go nie łączyłam :P

Hazaja pisze...

pyszności :)

skoraq cooks pisze...

bardzo ciekawa wersja. Jestem zdecydowanie na tak :-)

Majana pisze...

Wygląda extra, pysznie ,mniam:)

pieczarka mySia pisze...

Wyszedł ci fantastycznie! ;)

Antenka pisze...

woowww:) aż podskoczyłam z radości na widok nowej, super wersji pesto:) zrobię takie z olbrzymią przyjemnością! genialny pomysł

Ivka pisze...

Idealne do makaronu, potrafię sobie wyobrazić jego smak :)

lekki brzusio pisze...

ser z niebieską pleśnią zdecydowanie do mnie przemawia.

Loreta - Kulinarna Ja pisze...

Mmm moje smaki, mogłabym jeść codziennie!

Evi pisze...

Pesto na bogato, bardzo mi się podoba!

Smakiem Pisany pisze...

fantastyczne!
z ochotą bym wypróbowała

sweet girl pisze...

Ha! A ja myślałam, że tylko ja robię pesto na oleju rzepakowym, a nie na oliwie z oliwek ;) Mi tak bardziej smakuje, bo olej rzepakowy nie ma swojego smaku.

Kaś pisze...

sweet girl, jeśli pesto, to tylko na rzepakowym :) dokładnie tak jak piszesz - nie ma swojego smaku, dzięki czemu smakowe pole do popisu mają pozostałe składniki

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Bardzo podoba mi się pomysł zmieszania pesto z serem, jakie to musi być pyszne np. na grzaneczkach z kawalkiem pomidorka koktajlowego! Pozdrowienia ślę :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add