czwartek, 26 maja 2016

Młoda kapusta zasmażana



Przyznam się szczerze - kiedyś nie znosiłam. A teraz? Mogłabym wyjadać prosto z garnka :) Młoda kapusta to moje ostatnie odkrycie. No nic, w końcu lepiej późno niż wcale :) Przepis oczywiście maminy, przy okazji najlepszego Mamo!!! 



Składniki:

  • główka młodej kapusty
  • duży pęczek kopru
  • dwie duże marchewki
  • 30 dag surowego boczku
  • 2 łyżki mąki
  • 2 łyżki cukru
  • sok z połowy cytryny
  • sól, pieprz do smaku


Kapustę umyć i poszatkować, a następnie przełożyć ją do dużego z garnka z wodą i zagotować. Następnie zdjąć z ognia i odlać wodę, w której się gotowała, po czym dolać ok. 2 szklanki wody i ponownie zagotować dodając starte na grubych oczkach marchewki. 

Gotować na wolnym ogniu przez około pół godziny. W międzyczasie podsmażyć pokrojony w drobną kostkę boczek (nie wylewać tłuszczu, który się z niego wytopił - będzie potrzebny do zasmażki). 

Kiedy kapusta się podgotuje dodać podsmażony boczek, cukier, sól, pieprz i dalej gotować do miękkości kapusty (ok. 15 minut, w zależności od rodzaju kapusty). Kiedy kapusta będzie już miękka dodać sok z połowy cytryny i wymieszać.

Następnie przygotować zasmażkę z trzech łyżek tłuszczu wytopionego z boczku i dwóch łyżek mąki: rozgrzać tłuszcz na patelni i wymieszać energicznie z mąką. Tak przygotowaną zasmażkę dodać do kapusty i wymieszać. Na koniec dodać posiekany koper. Wszystko raz jeszcze zagotować i gotowe.






7 komentarze:

Salvador Dali pisze...

u mnie w domu robi się podobną, ale nie zasmażaną, no kocham ją <3 mniaaam, najlepszy wynalazek na wiosnę! :)

Ola pisze...

Robię podobna, ale tez od roku dwóch, wcześniej nie lubiłam:)

Kamila pisze...

Mniam! Uwielbiam :)

Anulla pisze...

uwielbiam młodą kapuchę pod każdą postacią :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

I ja dołączam do zachwytów nad tą kapustą :D

Justyna pisze...

Kto by pomyślał, zwykła kapusta, a taki przysmak. Ja też uwielbiam, chociaż jeszcze brakuje mi do doskonałości mojej mamy czy babci :-)

Karolina z e-turysta.net pisze...

Młoda kapusta to idealny dodatek do każdego polskiego dania. Właśnie takie smaki mają szansę na wygraną w naszym konkursie kulinarnym. Wystarczy, że dodasz do wpisu grafikę konkursową i kilka zdań od siebie (info dostępne na stronie https://e-turysta.net/konkurs-kulinarny/), a będziesz mogła wygrać chociażby aparat cyfrowy i promocję na Smaker.pl. Pozdrawiam i powodzenia! :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add