piątek, 6 stycznia 2017

Gorąca czekolada do picia



Klasyka. Za oknem w końcu prawdziwa zima, więc nic tak nie pokrzepi zmarzluchów jak gorąca czekolada. U mnie przygotowana z mlecznej i gorzkiej 60%, gdzie pierwsza nadała słodyczy, a druga głębi smaku. Do tego odrobina bitej śmietany i nic więcej do szczęścia nie trzeba ;)



Składniki:
na 2 duże lub 3 średnie porcje
  • szklanka mleka 3,2%
  • pół szklanki śmietanki kremówki
  • 2 tabliczki czekolady (mleczna i gorzka)
  • bita śmietana i kakao

W garnuszku zagotować mleko i śmietankę (nie używać zbyt dużego ognia), po czym dodać kawałki czekolady i mieszać do rozpuszczenia. Na niewielkim ogniu gotować jeszcze parę minut, wymieszać, po czym rozlać do kubeczków. Z wierzchu nałożyć bitą śmietanę i posypać kakao. I wszystko :) Można się delektować obłędnym smakiem.






14 komentarze:

AZgotuj! pisze...

Bardzo pożądana !!!

Smakołyki Asi pisze...

Mniam! Najlepsza na zimowe wieczory :)

gin pisze...

Czysta rozpusta!
U mnie ciągle bardziej jesienna ta zima. Ale zimno się zrobiło, to fakt.

Anulla pisze...

prawdziwa rozpusta, która doskonale rozgrzeje :)

Kasia pisze...

Nie mam słów, kocham czekoladę i gdy patrzę na Twoje zdjęcia to... po prostu rozpływam się :)

Evi pisze...

Rozgrzewająca, energetyczna i pyszna. Takie zestawienie lubię najbardziej zimową porą :-).

Nemi pisze...

Wyciągam łapkę po to ciepłe, słodkie szczęście:)

Daktyle w Czekoladzie pisze...

Cudowna! Idealna w tak mroźne dni!

Żwawy Leniwiec pisze...

Ale narobiłaś mi smaka... ;-)

Pozdrowienia!
www.zwawyleniwiec.pl

ClaudiaMorningstar pisze...

Mniam, jestem uzależniona od czekolady, więc z przyjemnością przygarnę kolejn przepis na to wspaniałe danie :D

dopoilcaffe pisze...

Kiedyś uwielbiałam gorącą czekoladę :) Teraz już zdecydowanie rzadziej mam na nią ochotę, co może jest lepsze, bo przynajmniej ograniczam słodkie :)

Kasia pisze...

Pychota!!!

ClaudiaMorningstar pisze...

Rozgrzewająca i pyszna, czyli to co lubię :D

KuchniaOdDwojga pisze...

Już się czuję rozgrzana, od samego patrzenia :D Mocno pożądane przy nadchodzących mrozach :)
Pozdrawiam
https://kuchniaoddwojga.blogspot.com/

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add