niedziela, 30 czerwca 2019

Gofry belgijskie / Gofry na drożdżach




Gofry drożdżowe idealne - niezwykle lekkie i chrupiące. Pełne pęcherzyków powietrza w środku. Zjesz 3, 4 a nawet 5 na raz i nawet nie zauważysz ;) Gofry same w sobie są niezbyt słodkie - tylko jedna łyżeczka cukru - więc słodkie dodatki zalecane. U mnie latem wygrywają owoce z bitą śmietaną i cukrem pudrem, myślę że zimą krem czekoladowy byłby strzałem w dziesiątkę. Osobiście czekam na jagody!





Składniki na około 10-12 gofrów:
przepis ze strony Moje Wypieki; podaję z moimi zmianami
  • 270 g mąki pszennej 
  • 90 g masła
  • 210 ml mleka pełnotłustego
  • 180 ml wody gazowanej
  • 8 g drożdży świeżych
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii / ew. olejku waniliowego
  • 1 łyżka cukru
  • szczypta soli

Masło rozpuszczamy w rondelku i zostawiamy do przestudzenia.
Mleko lekko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drożdże.

Do dużej miski przesiać mąkę, a następnie dodać wodę gazowaną, żółtka, cukier, wanilię, sól, mleko z drożdżami i masło. Zmiksować całość tak, by nie było grudek. Miskę nakryć ściereczką i odstawić na 15 minut w ciepłym miejscu.

Po kwadrancie ubić białka na sztywną pianę, po czym delikatnie wymieszać z ciastem. Ponownie przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce, tym razem na około 30 minut - aż na cieście pojawią się pęcherzyki powietrza.

Rozgrzać gofrownicę i piec gofry na złoty kolor - u mnie około 4 minut, ale to zależy od modelu. Im większa moc tym lepiej. 

Podawać z ulubionymi dodatkami.





11 komentarze:

Zuza pisze...

nie przepadam za goframi, ale zrobiłabym takie siostrzeńcowi <3

Delektujemy pisze...

A można dodać tylko wodę? ; )

Kaś pisze...

To już trochę mija się z celem ;) choć podejrzewam, że jakieś gofry z tego wyjdą, ale czy dobre...

Zuza pisze...

mmm mój siostrzeniec wcinałby, tylko by mu się uszy trzęsły :D

maria pisze...

Genialny przepis! Gofry wychodzą idealne :D

Kaś pisze...

Maria, cudownie, że wypróbowałaś 😍
pozdrawiam serdecznie i dziękuję za komentarz

3ehealthy pisze...

Mniam mniam, pyszności chyba dziś się skuszę i wypróbuje <3

3ehealthy pisze...

Uwielbiam gofry ale te wyglądają jeszcze bardziej mega niż moje <3

Delektujemy pisze...

Drożdżowe gofry są bardzo delikatne. Najlepsze z owocami. ; )

Ela pisze...

Same pyszności, gdzie przechowywać te wszystkie przepisy żeby mieć pod ręką moja książka kucharska pęka już...

adam pisze...

Ja często wypróbowuję przepisy z tego bloga.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add