piątek, 31 stycznia 2020

Makaron chow mein z wołowiną i warzywami




Uwielbiam makarony, co chyba też widać na blogu ;) Tym razem padło na kluski w stylu azjatyckim, które chodzily za mną od dawna. Ale ale musiałam najpierw znaleźć przepis, który będzie ultra prosty, szybki i z dostępnych składników. I... znalazłam!

Oprócz powyższych zalet, jest po prostu pyszny. Oczywiście wiedziałam, że będzie dobry, to moje smaki, ale nie sądziłam, że aż tak. Jeśli jeszcze Was nie przekonałam, to niech kropką nad i będzie fakt, że pobrudzicie tylko jedną patelnię i deskę do krojenia :D

Gorąco więc polecam poniższy przepis na makaron chow mein z wołowiną. Smacznego!


Składniki na 2 porcje:
przepis z gazetki Lidla, po moich zmianach
  • 150 g makaronu chow mein
  • 250 g wołowiny (u mnie na gulasz - w miarę chuda i łatwa do krojenia, bo w klatkach)
  • 1 duża marchewka
  • pół papryki
  • 4 szalotki
  • 1 ząbek czosnku
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • 50 ml wody
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzać 2 łyżki oleju, po czym wrzucić mięso i smażyć aż zbrązowieje (10-15 min). Usmażoną wołowinę przełożyć do miski.
Na tą samą patelnie, w razie potrzeby, wlać odrobinę oleju i podsmaż marchewkę 3-5 min. Następnie dodać paprykę i ponownie podsmażyć kilka minut. Na koniec wsypać szalotkę i raz jeszcze podsmażyć całość aż szalotka się zeszkli. Gotowe warzywa przełożyć z patelni do miski z mięsem.
Na pustą patelnię wlać wodę i sos sojowy oraz dodać czosnek i makaron. Całość wymieszać i mocno podgrzać. Na koniec wsypać wołowinę z warzywami, wymieszać i smażyć wszystko jeszcze 2-3 minuty. Podawać od razu.

* zamiast patelni można użyć woka

6 komentarze:

Zuza pisze...

totalnie moje smaki :)

Monika pisze...

ooo tez uwielbiam takie smaki! Ostatnio lubuję się w kuchni azjatyckiej i... indyjskiej :D. Szukam nowych smaków i ciekawych przepisów, a ten Twój wydaje się być mega prosty i szybki ;)

Kaś pisze...

Monika, dokładnie taki jest :) mocno polecam

Mateusz pisze...

Szybkie, proste i pyszne - najlepiej! Kocham kuchnie azjatycką, totalnie :D

Dora pisze...

ciekawych rzeczy człowiek się tu może dowiedzieć, będę polecać znajomym tą stronę.

kortycja pisze...

Zawsze chętnie tu wracam,.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add