sobota, 21 marca 2020

Karpatka - przepis na ciasto parzone



Siedzenie w domu zachęca do wypieków, które już daaawno nie gościły na blogu. Zaczynam więc nadrabiać :) W związku z ostatnim brakiem drożdży w pobliskich sklepach, na szybko chwyciłam pierwszy z brzegu krem do karpatki - coś na osłodę kwarantanny. Krem jak krem, kupny i wygodny, więc nie będę się o nim rozpisywać, ale za to ciasto na karpatkę poezja. Pięknie wyrosło i tak smakowało, że z powodzeniem można się nim zajadać nawet bez dodatków w postaci kremu. Robiłam je pierwszy raz i chyba nie muszę dalej szukać przepisu na ciasto parzone, bo ten jest prosty i sprawdzony. Na pewno nie raz posłuży mi jako baza pod krem budyniowy czy z mascarpone. A może latem i fajne owoce w nim wylądują :)


Składniki na ciasto do karpatki:
z opakowania do kremu Gellwe, po moich zmianach
  • 180 g masła
  • 1,5 szklanki wody
  • 200 g mąki pszennej, przesianej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 jajek, w temp. pokojowej

Przygotowanie ciasta:
W średniej wielkości garnku umieścić wodę z masłem i zagotować. Kiedy zacznie wrzeć, zdjąć z ognia i wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Energicznie mieszać do połączenia składników i powstania ciasta o jednolitej konsystencji. Pozostawić do ostygnięcia.
Piekarnik nagrzać do temperatury 210 stopni. W międzyczasie do ciasta wbić jajka i miksować całość na wysokich obrotach około 3 minuty. Podzielić ciasto na dwie części. Pierwszą z nich cienko rozsmarować na blasze 25x36 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawić do piekarnika i piec przez 25 minut (zdąży ładnie się zarumienić), po czym zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec jeszcze 15 minut. Po upieczeniu delikatnie zsunąć z papieru na kratkę i przestudzić. W ten sam sposób upiec drugą część ciasta.

Pomiędzy przestudzone blaty ciasta wyłożyć krem - u mnie Gellwe bez gotowania. Dla mnie super sprawa, bo po prostu zimne mleko (400 ml) miksujemy z proszkiem i gotowe. Przekładamy, posypujemy cukrem pudrem i zajadamy.

7 komentarze:

Zuza pisze...

lata nie robiłam karpatki! ale mi smaka narobiłaś :)

Kamila pisze...

Uwielbiam! Lata świetlne bez niej buuu

Makeup Muddle pisze...

I have never tried a brewed cake before, but it sounds really lovely and the top layer looks so light and airy! Thank you for sharing xo

Kornelia pisze...

Uwielbiam karpatkę! A krem lubię przygotowywać sama od początku :D

Hiss pisze...

Dawno nie miałam okazji jeść karpatki, teraz muszę ją upiec :D

Marta pisze...

Super pomysł na śniadanie dla malucha, smacznie i zdrowo tak jak lubię.

stumbras pisze...

Zwariowałam na temat tego dania.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add