piątek, 4 lutego 2011

Spaghetti Aglio Olio e Peperoncino



Z cyklu prosto, szybko i smacznie. Papryczka i czosnek to mocny akcent smakowy a przy tym składniki niezwykle aromatyczne. Makaron i oliwa - klasyk na talerzu. Całość to może i banalne, ale za to bardzo smaczne połączenie.


Składniki (1 porcja)

  • 80 g makaronu (u mnie jak zawsze durum)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 duża ostra papryczka (lub dwie małe)
  • pół pęczka natki pietruszki
  • 3 łyżki oliwy
  • pieprz


Ugotować makaron al dente.
Na patelni rozgrzać oliwę. Na małym ogniu krótko podsmażyć posiekany czosnek i papryczkę. Ważne żeby czosnek się tylko lekko zarumienił. Długo smażony będzie gorzki. 
Na patelnię dodać ugotowany makaron, wymieszać całość. Przyprawić świeżo zmielonym pieprzem i dodać posiekaną pietruszkę, szybko wymieszać całość na patelni (żeby pietruszka "nie zwiędła). Wyłożyć na talerz i zajadać się ze smakiem :)
*Przepis znaleziony w "czosnkowym" dodatku do Kuchni. 


21 komentarze:

mollisia pisze...

Kaś, to danie jest idealne dla mnie! I wcale nie takie banalne! Nie ma tu zawiesistego sosu, przez co danie wydaje się sycące, ale nie "muląco-zatykające". I wygląda z lekka wiosennie. Nawet na początku myślałam, że wśród składników zobaczę jakieś kiełki ;).

Edyta pisze...

świetnie wygląda :)dobry pomysł na szybki obiad :)

Amber pisze...

Cudne danie,prawda? Jadam je średnio raz na tydzień. Nie mogę się oprzeć.

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kaś! Piękne te Twoje zdjęcia, a spaghetti - przednie!
Pozdrawiam:)

Kasia pisze...

I takie najlepsze :) Uściski!

kulinarne-smaki pisze...

pyszny makaron - robiłam go kiedyś

Aciri pisze...

Uwielbiam. Najprostsze a takie smaczne:)

Anonimowy pisze...

Przepadam za takim spaghetti. najpyszniejsze smaki i aromaty połączone w jedno.

dżolina pisze...

Czasem najlepszy smak w prostocie :)

ewe.kott pisze...

uwiebiam takie proste makarony! robiłam jakiś czas temu bardzo podobny makaron (dodałam jeszcze do niego starty parmezan), pyszny był!

aga pisze...

prosty i jaki pyszny:) i znow mam na niego smaka:)

Agata pisze...

takie obiady jadam ostatnio najchętniej ;)

Arvén pisze...

Też zwróciłam na nie uwagę przeglądając ten dodatek :-)
Klasyka w najlepszym wydaniu.

Paula pisze...

kolejny dowód na to, że prosto i szybko wcale nie oznacza źle :)

andzia-35 pisze...

O, lubie:) nawet bardzo lubię!

Ewam pisze...

jeszcze nigdy nie kupowalam takiego makaronu...musze nadrobic zalaglosci przy nastepnym pobycie w ojczyznie :)kocham wszystkie rodzaje spaghetti

Anucha pisze...

Znakomita propozycja:)
Ostatnio, dosyć często zdarza mi się, ze z różnych przyczyn nie mam obiadu. A tu proszę, parę chwil i obiad na stole. I to bardzo smaczny obiad:)
Pozdrawiam serdecznie:)

Słodziutkie Okazje pisze...

Uwielbiam!! Posypałabym jeszcze ser parmezan :)

Kaś pisze...

mollisia, to świetna alternatywa dla sosów
Amber, oj cudne, prawda!
Ewam, myślę że ten makaron jest ogólnie dostępny. durum czyli z mąki semoliny
Anucha, to doskonały pomysł na szybki obiad

pozdrawiam Wszystkich i dziękuję za odwiedziny!

sportstotozonecom pisze...


Fabulous, what a blog it is! This webpage provides helpful data to us, keep it up.

slotplayground pisze...


It's really pleasure to read your post. Thank you so much for writing such a nice post

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add