piątek, 27 lipca 2012

Owsianko-shake



Tradycyjna owsianka w trochę innym wydaniu.
Nadal pożywna, choć podchodząca pod słodki deser. 
Idealna na upały :)


Składniki (na dwie porcje)
  • 2 szklanki mleka (lub 1 szklanka mleka i 1 wody)
  • 4 łyżki otrębów owsianych
  • 3 kostki białej czekolady
  • 2 łyżki tartych orzechów
  • 1 łyżka miodu
  • 300 ml lodów śmietankowych/waniliowych 
  • opcjonalnie banan

Mleko wlewamy do garnuszka i gotujemy. W trakcie podgrzewania dorzucamy kostki białej czekolady - rozpuści się przy mieszaniu. 
Do gotującego się mleka dodajemy cztery łyżki otrębów owsianych. Zmniejszamy ogień i dalej gotujemy mieszając przez około minutę. Wyłączamy gaz i odstawiamy owsiankę na około godzinę - wystygnie i bardzo zgęstnieje. *Już ugotowaną owsiankę można zostawić na dłużej, w zależności kiedy mamy ochotę na shake'a.
Do wysokiego naczynia wlewamy owsiankę, dodajemy dwie łyżki tartych orzechów, łyżkę miodu i traktujemy całość blenderem - aż masa będzie jednolita. Dodajemy ok. 300 ml lodów i ponownie uruchamiamy blender.
Pijemy od razu bądź, jeśli chcemy naprawdę zimnego shake'a, wkładamy jeszce do lodówki na jakąś godzinę. Napój można przechowywać w lodówce do kilku godzin.

Shake'a rozlewamy do wysokich szklanek. Dodatki wedle upodobań - u mnie dodatkowa gałka lodów i starte orzechy.





Wersja 'light': szkl. mleka, szkl. wody, 4 łyżki płatków owsianych, banan. Wykonanie jak wyżej. 




37 komentarze:

Crispy Biscuits pisze...

O mamo, to cudo, a nie "tradycyjna owsianka w innym wydaniu"!

Anonimowy pisze...

Fantastyczna propozycja! Kusząca i apetyczna!\
pozdrawiam

whiness pisze...

Skład prezentuje się bardzo kusząco, tak samo jak wygląd tego szejka. :) Piszę się na taki początek dnia!

Kamila pisze...

Rzeczywiście idealna na upały!

Ola pisze...

Mniam! szaleję na punkcie takich deserów...

Veggie pisze...

pychota, w sam raz na śniadanie dla mnie :-)

Aurora pisze...

Taka innowacja mi się podoba :D

Eff pisze...

Dla mnie, dla mnie! :))

Unknown pisze...

Ja chcę taką szklaneczkę tego cuda! piękne, apetyczne i super połączenie! Ostatnio stałam się fanką otrębów i płatków, więc tym bardziej mi smakuje ;)

Karina Falkiewicz pisze...

Niezwykłe! :) Co prawda nie przepadałam nigdy za białą czekoladą, ale co tam! ;) Wciągnęłabym z wielką ochotą :)

Aga pisze...

Wow, Kasiu cudna! Na ten upał idealna:)

Amber pisze...

Znakomita!
Kasiu,jutro zrobię ją na bardzo wczesne śniadanie.
Słonecznego weekendu!

Unknown pisze...

wygląda przepysznie! uwielbiam takie ;))

one big creative mess pisze...

To będzie moje niedzielne śniadanie. :)
Dziękuję za fantastyczny przepis!

Bee pisze...

Moja ulubione snaidanie w wersji koktailowej, juz uwielbiam! ;D

S.B. pisze...

wygląda cudownie! natchnęłaś mnie :)

pieczarka mySia pisze...

Takie sniadanie moglabym jesc doslownie codziennie :D jest w niej wszystko co kocham ;D buzka ;*

Anonimowy pisze...

Obłędnie wygląda! Niestety sobie na razie takiego nie zrobię, bo dzisiaj przyjechałam i lodówa pusta :p

Magda pisze...

alez mi sie podoba ten przepis! :-) musze sprobowac tego owsianego cuda <3

Paulina pisze...

brzmi pysznie:D

ola in the kitchen pisze...

Ale pychota :]

Majana pisze...

Świetny pomysł! Wygląda bosko :)

burczymiwbrzuchu pisze...

Mój mężczyzna jest owsianko maniakiem, chyba mu zrobię taki shake to się zdziwi :)

karolciasmakuje pisze...

Kocham owsiankę, ale w takim wydaniu jeszcze nie próbowałam. Naprawdę ciekawe:)

Katka pisze...

Cudnie to sobie obmyśliłaś:)a ja się zainspirowałam za co bardzo ci dziękuję :)

Rocksanka pisze...

hm...owsianka z lodami, powiadasz? ;>

nie jestem specjalną lodową fanką, ale jeśli coś jest z płatkami owsianymi to..ja muszę to mieć! :D
koniecznie do przetestowania :)


a na ciasteczkowy przepis zapraszam Cię serdecznie jutro na mego bloga :) ;**

Wiera pisze...

O! O! Takie coś chcę! Natychmiast! :D

Biedr_ona pisze...

W te upalne dni ten napój jest ukojeniem dla mnie ;-D


www.przysmakiewy.pl

Smakiem Pisany pisze...

świetnie się prezentuje w tej szklance :)

pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

skoraq cooks pisze...

Owsianka jako prawie deser to coś co zdrowo kusi mnie.

Soulbride pisze...

Właśnie robię wersję light, moje pierwsze samodzielne poczynania w kuchni^.^

Kaś pisze...

Soulbride, i jak? :)

Soulbride pisze...

Zmodyfikowałam ją trochę z wersją oryginalną, i wyszła świetna! Dziś zrobiłam podwójną porcję, wlewam w siebie hurtowo ^^

Kaś pisze...

Soulbride, no to bardzo się cieszę, że nie jestem sama, która piję ją tak łapczywie :)

jelka pisze...

Kaś, Soulbride to moja latorośl. Zaimponowała mi tym Twoim shake'em :-) Dodałam go nawet na swojego bloga. Pozdrawiam!

Kaś pisze...

jelka, Mama robi pyszne rzeczy, to i córka idzie w jej ślady :) miło mi, że swoją przygodę w kuchni rozpoczęła po części z moim blogiem :)
pozdrowienia dla Was!

Ilona pisze...

Wow... to musi być obłędny koktajl. Muszę sobie zaserwować, oczywiście wersję light.
Pozdrawiam Ilona

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add