czwartek, 15 listopada 2012

Granola podwójnie orzechowa



Nie wiem czy jakoś specjalnie muszę ją zachwalać - wystarczy spojrzeć na składniki.
Wyjadałam ją już w trakcie mieszania składników, jak i zaraz po upieczeniu, kiedy jeszcze ciepła parzyła w język - ale była taka dobra...

Mocno orzechowa i lekko słona (dzięki masłu orzechowemu).
Cudownie aromatyczna i chrupiąca.

Może troszkę kaloryczna (może nawet troszkę bardzo :)), ale spójrzmy na nią od strony prozdrowotnej ;)
Orzechy, siemię lniane i olej rzepakowy - nienasycone kwasy tłuszczowych
Płatki, orzechy, siemię lniane, olej rzepakowy - moc minerałów i witamin
Płatki zbożowe, siemię lniane i orzechy - błonnik
Całość - gwarancja energii na cały poranek




Składniki:
  • 300 g płatków zbożowych (dałam miks pszennych, żytnich, jęczmiennych i owsianych) / 2 szklanki z czubkiem
  • 100 g orzechów włoskich / szklanka
  • 100 g orzechów laskowych / niepełna szklanka
  • 50 g siemienia lnianego / pół szklanki
  • 5 kopiastych łyżek masła orzechowego
  • 3 łyżki oleju rzepakowego (rzepakowy, bo jest klarowny oraz neutralny w smaku i zapachu)

Piekarnik rozgrzać do 150-160 stopni (termoobieg 140).
Orzechy grubo posiekać i wrzucić do dużej miski. Dodać płatki oraz siemię lniane i wymieszać całość.
W rondelku podgrzać na małym ogniu masło orzechowe i olej - jednocześnie ciągle mieszać, dzięki czemu bardzo szybko się połączą. Jednolitą, płynną masę (jak ona pachnie!) wlać do miski z sypkimi składnikami i dobrze wymieszać - aż wszystko ładnie się oblepi
Gotową masę wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 60 minut, co 15-20 minut mieszając. Po upieczeniu wyjmujemy z piekarnika i zostawiamy do przestygnięcia. W tym momencie staramy się nie podjadać (tak wiem, to będzie trudne :)). Przechowujemy w puszce. U mnie zjada się ją w kilka dni, więc niestety nie podam orientacyjnego terminu ważności.


 najlepsza zalana gorącym mlekiem, które przejdzie smakiem masła orzechowego - pycha!





49 komentarze:

Daria pisze...

połączenie idealne! lubię wszystko co czekoladowe, a co podwójnie to już w ogole:D:P

whiness pisze...

Podwójna ilość orzechów - podwójna przyjemność :) Patrzę na zawartość tego słoiczka i myślę, że co jak co, ale i mi by się to przydało... :)

kerala pisze...

Rewelacja... Ale mam w granolowej kolejce inną Twoją granolę w czołówce, tylko czekam aż wraz z domownikami wyjem obecną ;)

Amber pisze...

Wspaniała!
Pyszny słoiczek Kasiu.
U mnie też czas na nową porcję granoli.

Marzena pisze...

Właśnie orzechową najlepiej lubię z jogurtem...:-)Akurat wszystko mi się pokończyło, nie mogę iść zrobić zakupów, bo choruję, a mój M. jak zwykle nic nie będzie mógł znaleźć w sklepie - standard;-) przyjdzie mi tylko patrzeć na Twoją;-)

Ervisha pisze...

E tam kaloryczna... Wazne ze smakuje bosko i jest zdrowa :D

czekolaadowaaa pisze...

uwielbiam granolę, muszę ją sobie dorobić bo ostatnio wykończyłam całą :))

Nemi pisze...

Super łyżka! I pyszne śniadanie!

margot pisze...

to taki mercedesowy przepis na granole , tyle orzechów i jeszcze masło , wow .
I na dokładkę takie smakowite zdjęcia:)

BettyL pisze...

mmm ale bym taką schrupała, wszystko by poszło chyba :D

Charlotte pisze...

super zdrowo! :)

Zdrowe motywacje pisze...

Nie ma to jak domowa granola :)
Twoja pysznie się prezentuje. Samo zdrowie - nie to co sklepowe, przesłodzone gnioty.
Pozdrówki!

Agata pisze...

Wygląda przepysznie, a kalorie zawsze można spalić ;)

Smakiem Pisany pisze...

no taka granola to skarb! ;))

Wiewióra pisze...

cudowne, orzechowe i to jak!!! poproszę miseczkę na jutrzejsze śniadanko :)

Magdalens. pisze...

Omom! Genialna:D

Unknown pisze...

moc orzechów :) pycha! muszę zrobić koniecznie :)

Ona pisze...

Przydałoby mi się to cudo do jedzenia przy nauce ;)))

madlene17 pisze...

Rewelacja :) W sam raz dla amatorów zdrowego chrupania :)Ten kubek z mlekiem i tą granolą zaraz Ci chyba porwę^^

Kamila pisze...

Musi smakować obłędnie!

skoraq cooks pisze...

To, że jest pyszna widać nie tylko po składnikach ale też po samej granoli. Nabrałam na takie śniadaniowe cudo wielkiej ochoty :-D

pasjonatka pisze...

oj nie musisz ;)

Veronika pisze...

Wspaniale wygląda, ja się wciąż ociągam ze zrobieniem swojej :)

asieja pisze...

też bym poskubała trochę okruszków w czasie robienia:-))

Rafał pisze...

Kocham granolę - świetnie rozpoczyna się z nią dzień!
Twoja podwójnie orzechowa propozycja już czeka w kolejce do wypróbowania, a w słoiczku została już tylko jedna porcja granoli więc w weekend pieczemy nową :)

Antenka pisze...

idealna na śniadanko:)
muszę sobie taką przygotować

asiathinksthings.com pisze...

Zawsze w takich momentach chce mi się płakać, że mam alergię na orzechy :(

Lea pisze...

Nice, i got to try this :)

pieczarka mySia pisze...

Uwielbiam granolez dodatkiem orzechow, to jedno z moich ulubionych pozycji sniadaniowych :)

Buziaki ;*

Panna Malwinna pisze...

Kasiu jak tak można z samego rana:P Kusisz znów dobrociami. Orzechowa granola musi smakować niebiańsko!

miłego piątku

dorottya pisze...

O! Z mlekiem jeszcze nie próbowałam jeść granoli! Musi być na prawdę pyszne, a przecież takie proste :)

A do siebie zapraszam częściej, staram się żeby MM nie był nudny ;)

Angelika Szostak pisze...

Orzechy i jeszcze masło orzechowe, to nie może nie być przepyszne. ;)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Domowa granola - raj we własnym domu:)

lekki brzusio pisze...

wow! pyszne śniadania i przekąski Cię teraz czekają, z takim cudem w słoiczku :)

Unknown pisze...

z umiarem oczywiście można wszystko :)
mój post miał w jakiś sposób zwrócić naszą uwagę na to jak i co jemy, bo niestety nadmiar niezdrowego jedzenia nie wpływa dobrze na nasze zdrowie :)

no a tu proszę, można zrobić domową granolę, bez dodatku sztucznych ulepszaczy :) i o to właśnie chodzi, proste rozwiązania bez masy konserwantów :)

Dorota pisze...

mniami, warto taką zrobić! na długie jesienno-zimowe wieczory przyda się, bez wątpienia:)

Capacitier pisze...

Pyszna musi być, szczególnie dla miłośników słodkich śniadań i orzechów :)

Paulina pisze...

muszę spróbować zrobić granolę:)

ola in the kitchen pisze...

Pyszne śniadanko :]

Quchniomania pisze...

Witaj, otrzymujesz ode mnie nominację do "liebster Blog"! Miłej zabawy :-)

Majana pisze...

Pyszności. Idealna granola na moje śniadanko jutrzejsze :)

Anula pisze...

Ja bym podjadała cały dzień, niekoniecznie z mlekiem. Pyszne są takie orzeszki.

Leo Maki pisze...

granola granolą, pewnie pyszna, ale ta łyzka *_*

atina pisze...

Wiele bym dała, by mieć jutro takie śniadania:) Bardzo się cieszę, ze przyłączyłaś się do Orzechowego Tygodnia:) Pozdrawiam!

burczymiwbrzuchu pisze...

Nie musisz nic pisać na temat tej granoli. Widać po samych składnikach i zdjęciach, że jest cudowna :)

kocie-smaki pisze...

i przy takich wpisach łza mi się kręci z powodu braku piekarnika :( granola cudowna, dla mnie - idealna. precz z kaloriami, samo dobro takie śniadanie :)

Pan Deserek :) pisze...

Lekki i pyszne śniadanko :)

Paulina pisze...

Rewelacja. Na śniadanie jak znalazł :) zrobię jak tylko będę mieć okazję!
Pozdrawiam :)

jerzy pisze...

Wygląda wspaniale, ale liczę kalorie:-((

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add