środa, 1 maja 2013

Zielona owsianka



Owsianka ze szpinakiem, naturalnie słodzona bananem


Jedna z moich ulubionych owsianek, od kiedy w sklepach pojawił się młody szpinak.
Samego szpinaku nie czuć w smaku, ale daje garść cennych wartości odżywczych, no i mega zakręcyony kolor, jak na owsiankę. 
Jej przygotowanie zajmuje max do 5 minut, bo płatki czy otręby zalewam wrzątkiem pod wieczór, a rano wystarczy jedynie podgrzać trochę mleka i zmiksować składniki. 
Można ją pić jako koktajl lub podać z ulubionymi dodatkami - co kto lubi i ile ma czasu rano. 
U mnie jest to zwykle dodatkowa porcja nabiału, owoców, no i coś słodkiego do schrupania.

Smacznie, szybko, kolorowo i do syta :) Na dobry początek dnia.


Składniki (na dwie takie szklanki)
  • 3 łyżki otrębów owsianych (lub płatków)
  • 1 łyżka mielonego lnu
  • 1 szklanka wrzątku
  • 1/2 szklanki mleka (lub więcej)
  • garść młodych liści szpinaku (przepłukanych, pozbawionych łodyżek)
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • 1 mały kubek jogurtu naturalnego
  • 4 ciasteczka belVita (u mnie musli z owocami)

Przed snem otręby i len zalać szklanką wrzątku, zamieszać, przykryć talerzykiem.
Rano podgrzać mleko, po czym przelać do blendera. Dodatkowo umieścić w nim namoczoną mieszanke otrębów i lnu, banana oraz szpinak. Całość zmiksować na gładką, kremową masę.
Podanie: Przygotować dwie wysokie szklanki. Do każdej wlać po połowie jogurtu, a następnie porcje zielonej owsianki. Na wierzch wysypać pokruszone ciasteczka.





51 komentarze:

Anulla pisze...

takiej wersji jeszcze nie jadłam, po zdjęciu myślałam, że kiwi-winogrono, a tu psikus:P

Jey pisze...

Nie lubię zielonych koktajli, tych gdzie miesza się np szpinak z owocami (próbowałam jedynie takiego z dodatkiem szpinaku i się zawiodłam smakiem i potem już nie próbowałam nic takiego, ale może ja po prostu dałam za dużo szpinaku?), jednak ta owsianka tak do mnie woła! Chciałabym jej spróbować, tylko ten szpinak... po tamtym koktajlu naprawdę się obawiam. Może sie jeszcze odważę, bo kocham ponad wszystko owsianki, a to jakaś nowa forma wyglądająca istnie zdrowo i znakomicie :)

whiness pisze...

Uwielbiam takie koktajle jednak nazwa owsianka mnie szczerze zdziwiła :) Podoba mi się Twoja wersja tego zielonego "potworka".

Marcelina pisze...

Wow! Kaś umiesz skusić owsianką, świetne kolory, od samego patrzenia mnie ożywiło :)

Kaś pisze...

Jey, ale tu naprawdę szpinaku nie czuć i nie ma się czego obawiać :) na początek spróbuj małą garść szpinaku - zaręczam, że to smak słodkiego banana będzie dominował
być może rzeczywiście przy tamtym koktajlu szpinaku było za dużo, a za mało innych słodkich, wyrazistych smaków, przez co zraziłaś się zupełnie niepotrzebnie :)

wiosenka27 pisze...

Samo zdrowie:)

Ervisha pisze...

Jaka fajna... :))

teenager ;) pisze...

zielono mi ;D pysznie i zdrowo !

Agata pisze...

Owsianka ze szpinakiem i bananem??!! ;) brzmi intrygująco! :)

Magda pisze...

Nie dość, że wygląda wspaniale, jest zdrowa i pewnie genialnie smakuje! Co tu dużo pisać - podoba mi się to śniadanie! :-)

ugotujmyto.pl pisze...

Zdrowo, smacznie i do tego tak wiosennie :)!

Rafał pisze...

do owsianki mam wielką słabość a szpinak uwielbiam więc pewnego poranka skuszę się na pewno!
pozdrawiam :)

sowa_nie_sowa pisze...

Ależ smakowicie wygląda taki przekładaniec jogurtowo-szpinakowy!
Zielone koktajle odkryłam niedawno, albo też one nie były takie popularne wcześniej:)

Unknown pisze...

ale super kolorek :) kupuję ten przepis w całości :)

Lola pisze...

Super to wygląda! :) Ostatnio wciąż mam ochotę na wszystko co zielone, to chyba sprawka wiosny ;)

Droczilka pisze...

Faktycznie, jak na owsiankę, kolor mega zakręcony. Ciekawy pomysł.

Karmel-itka pisze...

jaka optymistyczna, kusząca zieleń!

Capacitier pisze...

Świetna taka owsianka o zielonej barwie! :D

WolneLitery pisze...

Liczyłam ,że to kiwi :P

Anula pisze...

Ale zieloniutki koktajl:) Chyba wiem co jutro mam na śniadanie.

Sandra pisze...

Na szpinak się obecnie raczej nie odważę, ale powolutku będę się do niego przekonywać ;) Świetna propozycja :)

Moja Kariera pisze...

Szpinak nie dam rady zjeść;( Ale ładnie wygląda

Ala piecze i gotuje pisze...

Piękne kolory.Świetny pomysł z dodatkiem lnu.

Kamciss pisze...

Pyszny pomysł :> Z pewnością wypróbuję :>

Salvador Dali pisze...

prezentuje się genialnie! :) Tak zielono, miło, słonecznie.. mmm, cudo! :)

Nino pisze...

Faktycznie odważne połączenie, jeśli ktoś lubi i spodziewa się słodkiego posmaku :D

Unknown pisze...

Uwielbiam dodatek szpinaku! :) Pysznie, kolorowo i zdrowo! Idealnie :)

Kamila pisze...

Bardzo ciekawy sposób na śniadanie! Pysznie wygląda!

zufik pisze...

Ale super! trochę się obawiam ale wszystko mam, to może jutro na śniadanko? ;) szklanica piękna!

GotującaWmM pisze...

Czad i tyle nic więcej dodać :)

pasjonatka pisze...

warto by srpbowac ;D

Magdalens. pisze...

Kocham zawartość tej szklanki(chyba).
Robiłam już kiedyś owsiankę ze szpinakiem, pycha;)

kuchnia na obcasach pisze...

No, jeszcze owsianki ze szpinakiem nie robiłam. U mnie dzisiaj zielony potworek ze szpinaku, mięty i pomarańczy, ale kolorek identyczny jak u Ciebie :)

Qchenne-inspiracje, Małgosia pisze...

Zielono i wiosennie a do tego smacznie i zdrowo ! Muszę zrobić :)

skoraq cooks pisze...

Świetny pomysł na śniadanie. Aż chce się wstać :-D

Amber pisze...

Bardzo wiosenna wersja owsianki!
Pysznie się prezentuje.

Marta @ Co dziś zjem na śniadanie pisze...

Mega pomysł, zrobię koniecznie

Ivka pisze...

Soczyście zielona i z dużą porcją witamin - dla mnie super:)

JoannaD pisze...

Od samego patrzenia czuję się zdrowsza:) pozdrawiam!

Kasia Sarna pisze...

Bardzo ciekawe połaczenie owsianka z zieleniną :) muszę wypróbować

ola in the kitchen pisze...

Smaczny i pozytywnie zakręcony początek dnia :D

Moni pisze...

zielona moc witamin...
oj musi być pyszne :)

Kropka pisze...

aaa, jaki kolor <3

pieczarka mySia pisze...

Uwielbiam takie desery :)

Fun&Taste pisze...

No nie! takiego zestawienia to jeszcze nie jadła, owsianka ze szpinakiem. Ty to masz pomysły!! Bardzo mi się to podobuje, a jutro sprawdzę jak smakuje :)

pollyzeczki pisze...

takie własnie saniadanka są najlepsze!! fajny pomysł:))

AZgotuj! pisze...

Zachwyciła mnie ta propozycja:)

Anna Wlezień pisze...

Ta soczystość barw mnie urzeka , a bogactwo składników odżywczych zachęca dodatkowo ...
IDEALNE ŚNIADANIE ! zastrzyk energii i zdrowia ...

Kasia pisze...

Robię trochę inny, ale ten z kolorkami biało-szpinakowym extra :)

Kate pisze...

A czy mogę się obejść bez mleka?

Kaś pisze...

Kate, jeśli Ci smakuje owsianka na samej wodzie, to jak najbardziej

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add