niedziela, 9 lutego 2014

Pizza na cienkim spodzie



Ta pizza jest tak dobra, że zniknęła w mgnieniu oka - dosłownie! :) Cienkie ciasto pośrodku, grubsze zostawiłam na bokach. W dwóch wersjach smakowych, ale co kto lubi. Lub, co ma akurat w lodówce. Zwykle się rozpisuję o walorach smakowych, ale w tym wypadku brak słów - smak doskonały! Polecam!!!

PS A tu pizza na grubym cieście.


z szynką długodojrzewającą i camembertem


Przepis na ciasto Jamie'ego Oliviera. Znaleziony u Magdy. Wychodzą 2-3 spody

Składniki na ciasto:
  • 500g białej mąki chlebowej [dałam pszenną 480]
  • ½ łyżeczki soli
  • 1 saszetka suszonych drożdży (7g)  [dałam 20 g świeżych]
  • ½ łyżki miałkiego cukru
  • 2 łyżki oliwy z pierwszego tłoczenia
  • 325ml letniej wody

Składniki na sos pomidorowy:
  • puszka pomidorów, bez skórki, krojonych (ok. 400 g)
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżeczka oregano
  • łyżeczka bazylii
  • łyżeczka cukru
  • sól, pieprz do smaku

Dodatki:
  • mozzarella
  • szynka długodojrzewająca
  • ser camembert
  • oliwki
  • krewetki
  • żółty ser wędzony
  • rukola


z krewetkami, oliwkami, żółtym serem wędzonym

Przygotowanie sosu *polecam zrobić w trakcie wyrastania ciasta
Na patelni rozgrzać łyżkę oleju i podsmażyć na nim drobno posiekany czosnek. Następnie dodać pomidory, przyprawy, cukier, sól i pieprz. Wymieszać całość i smażyć na małymo ogniu do zgęstnienia sosu - 40-60 minut. Pod koniec, w razie konieczności, raz jeszcze doprawić sos wedle własnego smaku.

Przygotowanie ciasta
W miseczce wymieszać drożdże, cukier, oliwę oraz wodę - odstawić na ok. 10 minut.
Mąkę przesiać do dużej miski i wymieszać ją z solą. Zrobić wgłębienie i wlać do niego drożdżowy rozczyn. Przemieszać całość widelcem po czym zagnieść ciasto - porządnie, przez około 10 minut - aż będzie jednolite i sprężyste. 
Miskę oprószyć mąką, włożyć do niej kulę ciasta i ponownie lekko oprószyć z wierzchu. Następnie nakruć miskę wilgotną ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce, by ciasto wyrosło - na jedną do dwóch godzin (powinno podwoić swoją objętość).

Po tym czasie rozgrzać piekarnik do najwyższej temperatury (z płaską blachą lub kamieniem w środku), a w międzyczasie raz jeszcze wyrobić ciasto przez parę minut, a następnie podzielić na 2-3 porcje (tyle ile ma być spodów). * Jeśli nie chcemy od razu wykorzystać ciasta, można je owinąć w folię spożywczą i umieścić w lodówce bądź zamrażalniku.

Formowanie: na kawałku papieru do pieczenia rozwałkować spód na pizzę - na ok. 5 mm (u mnie grubsza warstwa na bokach). Następnie posmarować go częścią sosu pomidorowego, zostawiając wolne brzegi, po czym wysypać mozzarellę. Na koniec dodać ulubione dodatki.
Ważne: jeśli będziemy używali dodatkowego sera, należy wysypać go na pizzę tuż przed wyjęciem.

Tak przygotowaną pizzę delikatnie przesunąć - razem z papierem do pieczenie - na gorącą, wyjętą z piekarnika blachę. Od razu wstawić z powrotem do piekarnika i piec 8-10 minut. U mnie trwało to 15 minut, choć pewnie zależy to od piekarnika. Pod koniec pieczenia można też włączyć jedynie górne grzanie, by ładnie się zarumieniła z wierzchu. Tuż przed podaniem wyłożyć rukolę.

Wskazówka: w trakcie przygotowywania pizzy, porcje ciasta, które czekają na swoją kolej lekko rosną, więc przed formowaniem ponownie należy je wyrobić, by pozbyć się nadmiaru powietrza.







Jeśli z kolei nie mamy czasu czy ochoty na samodzielnie przygotowanie pizzy -– a to trzeba wybrać się po składniki, “nabrudzić” w kuchni, odciągnąć od pilnych zajęć, czy po prostu “nie chce się nic”, bo leń przemożny nas ogarnie :) - możemy skorzystać z portalu foodpanda.pl., gdzie można zamówić jedzenie online. Oczywiście nie tylko pizzę :) Foodpanda agreguje dużą liczbę restauracji, przez co możemy przebierać w przeróżnych daniach i kuchniach – od pizz, burgerów, naleśników, przez kuchnię polską, meksykańską, tajską, po zdrową żywnośœć (i wiele innych). Wystarczy podać swoją lokalizację, a wyskoczą lokale, które oferują dowóz w dane miejsce. Menu można przeglądać z poziomu serwisu, więc nie trzeba tracić czasu na zaglądanie na stronę każdej z restauracji. Praktycznie, wygodnie i szybko.


37 komentarze:

Unknown pisze...

Pizza to moim zdaniem jedna ze smaczniejszych przyjemności świata, a ta z Twoich zdjęć wygląda cudownie! <3

Marta Urbańska pisze...

uwielbiam pizzę na cienkim cieście :)

Magda C. pisze...

Ja pizze robiłam wczoraj na imprezę :) Obłędnie wygląda ta Twoja pizza! Jednak ja wolę na pizzę na grubym spodzie :)

Natalie pisze...

Ja co prawda z pizzą nie świętuję ale zrobiłam sobie placki a'la pizza ! ;)

toffi pisze...

moja nigdy nie jest tak mała hihi :)
niestety nie mogłam dzisiaj świętować z pizzą, bo urodzinowo u nas było :)

Unknown pisze...

zrobiłam się głodna! :) musi być pyszna :)

Salvador Dali pisze...

o mamusiu... wygląda ideeeealnie!!! <3

Kamciss pisze...

Niesamowicie wygląda! :)

Krystyna Boner pisze...

Obłędna jest ta Twoja pizza. Pyszne dodatki. Ale świętowałaś :)

Antenka pisze...

idealnie wygląda:) smakowita!

Kamila pisze...

Mniam, wspaniała!

Unknown pisze...

pysznie wygląda:d

Ivka pisze...

Wygląda mega apetycznie! Ja przegapiłam Międzynarodowy Dzień Pizzy:)

skoraq cooks pisze...

Moja już zjedzona, więc wpraszam się na kawałek Twojej pizzy :-)

Łucja pisze...

Po prostu uwielbiam :) wygląda smakowicie!!

AZgotuj! pisze...

Piękna :)

Evi pisze...

Nie dziwię się, że niemal od razu zniknęła :).

Inspirowane Smakiem pisze...

Wygląda niesamowicie pysznie! Dla mnie Święto Pizzy mogłoby być codziennie:)

SMAKOWE KUBKI pisze...

Jestem Kasiu pod bardzo pozytywnym wrażeniem.
Całość przygotowana wg wszelkich prawideł profesjonalnej pizzy , zarówno ciasto , jak i ingrediencje.
Bardzo ważny szczegół - piekarnik ma być baaaardzo gorący , a obłożenie nieprzetworzone, czyli surowe!
Najlepiej piec na kamieniu , można kupic fajny kamień, niedrogi Jamie'go Oliviera .
W pizzerii piec ma temp.340 st, pizzę piecze się 4 minuty.
W domowych warunkach ten proces jest dłuższy, bo piekarnik nie osiąga takich wysokich temperatur.
Wymądrzam się, ale nie bezpodstawnie, prowadzę już 26 lat kilka własnych pizzerii z zawsze jednakowym powodzeniem ,w jednym mieście i to w 24 odmianach, wszystkie receptury wykonałam osobiście .
Pozdrawiam serdecznie i gorąco polecam przepis, jest pewny!

Kaś pisze...

Smakowe Kubki, pięknie dziękuję za komentarz - szczególnie cenny, bo od osoby z takim doświadczeniem! nie wiedzałam, że mam do czynienia z ekspertem :)
Zakup kamienia mam w planach na wiosnę - za Twoją poradą na pewno poszukam tego Jamie'go Oliviera.
Pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za opinię i wskazówki!

Marzena pisze...

Taką z nieupieczonymi dodatkami lubię najbardziej - z rukolą, pomidorkami i np z szynką parmeńską . I wszystko położone dopiero po upieczeniu ciasta:-) Bardzo smakowicie wygląda. I powiem Ci, że właśnie jestem po kolacji w hotelu, a i tak wolałabym Twoją pizzę. Pozdrawiam serdecznie ze Szczyrku:-))

Anulla pisze...

domowa pizza - cudo!:)

Unknown pisze...

Piękna pizza ! Ajajaa zjadłabym :)

Patrycja Reszko pisze...

Tym razem przegapiłam :)

galantyna.pl pisze...

Wygląda bardzo smakowicie!

Marcelina pisze...

Mam w planach robić pizzę, także zapisałam sobie przepis, muszę ja zrobić ! :)

DżemDżus pisze...

Pizza jest dobra zawsze i wszędzie, domowa jest najlepsza.
pięknie wygląda i pewnie super smakuje :)

JustInka pisze...

Bardzo lubię domową pizzę. Uważam że nie ma nic lepszego! Piękna Ci wyszła.

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Uwielbiam pizzę, Twoja jest rewelacyjna... :)

judik pisze...

Wygląda genialnie! Ślinka cieknie! :-)

Unknown pisze...

Pychota *.*

BabaLuca pisze...

Na widok tych zdjęć poczułam się niesamowicie głodna - pizza wygląda niesamowicie

RedHead pisze...

Ta pizza wygląda nieziemsko! Ja niestety nie świętowałam w tym roku. Żałuję tego jeszcze bardziej patrząc na Twoje zdjęcia! :)

agattekh pisze...

Uwielbiam pizzę :-) ale nie wiedziałam, że taki dzień pizzy jest :-(

viaotta pisze...

Wygląda pysznie. Super prze[is na ciasto!

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Kasiu to ciasto to od jakichś 2 lat nasze ukochane ciasto na pizzę:) .... nie ma lepszego:) .... buziaki

Marco515 pisze...

Witam wszystkie osoby zainteresowane tematem. Jeżeli macie w planach zakup kominka, pieca do pizzy lub innego rodzaju pieca, to polecam Wam sprawdzić oferte na stronie https://www.kominkideluxe.pl/ . Co Wy o niej sądzicie?

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add