wtorek, 30 czerwca 2015

Chia pudding - wersja śniadaniowa



Nasiona chia były na moim kulinarnym celowniku od dawien dawna. W końcu udało się zaopatrzyć w  solidny zapas i muszę przyznać, że pudding z ich wykorzystaniem posmakował mi ta tyle, że przygotowuję go kilka razy w tygodniu. A roboty dużo nie ma - wystarczy zalać je mlekiem i zostawić na noc. Później tylko ulubione dodatki i gotowe. 

Pudding z nasion chia zwykle traktuję jako śniadanie, więc przygotowuję go na zwykłym mleku lub na mleku i wodzie (w wersji fit), ale jeśli chcemy, by robił za deser, polecam użycie mleka kokosowego czy migdałowego. Wtedy to już totalna rozpusta :)


Składniki na jedną porcję (u mnie dwa nieduże pucharki)
  • 3 łyżki nasion
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki przegotowanej, przestudzonej wody
  • 1 łyżeczka miodu
  • owoce - tutaj truskawki i banany

Nasiona zalać mlekiem i wodą, wymieszać i odstawić do przestudzenia. Może to być cała noc albo przynajmniej kilka godzin (aż nasiona ładnie spęcznieją). W miarę możliwości przemieszać co jakiś czas.
Jeśli zostawiliśmy pudding na całą noc, polecam przed podaniem lekko go podgrzać w garnuszku - mieszając i jednocześnie dodając miodu. Gotowy przelać do miseczki/pucharków wypełnionych owocami.






28 komentarze:

Kamila pisze...

Mniam, idealna wersja śniadaniowa! Pycha!

Marcelina pisze...

Porywam jedną szklaneczkę! :)

Natalie pisze...

Mniam! Muszę w końcu to chia zrobić ;)

kociolek-pysznosci pisze...

Te nasiona chia tak pięknie wyglądają z deserach. Mniam .....

Amber pisze...

Pysznie !
Chia używam od dawna, ale przyznam, że nie zauważyłam zdecydowanego smaku szałwii hiszpańskiej...

Candy Pandas pisze...

I właśnie nam mega ochoty na taki deser narobiłaś :) Wszystkie potrzebne składniki mamy :P

Naturalne metody pisze...

Rewelacyjnie wygląda muszę taki sporządzić;)

Marzena pisze...

Jutro zrobię sobie taki na śniadanie:-)

Emilia pisze...

Apetycznie. Akurat chia niedługo taniej w osiedlowym sklepie będzie - jak dostanę je w swoje ręce to koniecznie wypróbuje.

Unknown pisze...

Cudowne śniadanie.

allmyloving pisze...

Uwielbiam nasiona chia! Bardziej smakuje mi wersja z jogurtem naturalnym zamiast mleka ^^

Anonimowy pisze...

Ale to niesamowicie wygląda! Nigdy nie miałam okazji spróbować tych nasion, a szkoda :)


Prosto z piekarnika (klik!)

Cukry Proste pisze...

Dziś kupiłam te magiczne nasionka i w końcu mogę robić puddingi;)

Foodmania pisze...

takie puddingi, nie dość, że zdrowe to jeszcze pyszne!

iren moje graficzne fantazje pisze...

uwaga....Nasiona Chia mogą nasilać działanie leków obniżających ciśnienie krwi. Dlatego, jeżeli ktoś bierze leki przeciw nadciśnieniu, lub ma inne dolegliwości sercowe, powinien skonsultować się wcześniej z lekarzem, gdyż nasiona Chia w takich przypadkach mogą zaszkodzić

Unknown pisze...

wygląda niesamowicie tak jak twój cały blog

Evi pisze...

Takie śniadanko to jest to :)

Renata pisze...

wygląda przepysznie :)

Martha pisze...

Cudowny pomysł! :)
Pudding wygląda bardzo kusząco! *.*

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Mmm, takie śniadanie to ja rozumiem, pysznie i to bardzo! :)

Unknown pisze...

Muszę znaleźć kogoś kto mi zrobi takie śniadanko :D

Łukasz Majchrowski pisze...

Puddingów chia nigdy dość! :D

DżemDżus pisze...

Piękne zdjęcia, a sam deser lub letnie śniadanie pyszny i lekki :)

Magda C. pisze...

Muszę kupić te nasiona i w końcu coś z nich zrobić, bo wyglądają genialnie. A może zrobisz dla mnie taki pyszny pudding? :)

Mobile App Developers pisze...

This is the precise weblog for anybody who needs to seek out out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

FitHealthyLife pisze...

Nigdy nie jadłam chia :)

StoŁyżekSzczęścia pisze...

Świetnie się prezentuje ;)

Unknown pisze...

Ja robię z jogurtów naturalnych i jest pyszny

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add