wtorek, 25 sierpnia 2015

Najlepsze ogórki konserwowe



Tym razem wpis, który może średnio wpisuje się w tematykę bloga, ale ponieważ jest to przepis na najlepsze ogórki konserwowe ever! postanowiłam go dodać. Przepis pochodzi oczywiście od Rodzicielki, a za największą rekomendację niech posłuży nasza rozmowa :)

Ja: Ogórki się skończyły, kupimy znowu tej samej firmy (wskazałam na nazwę firmy z etykiety na słoiku)? Moje ulubione
Mama: [śmiech] Ale to nasze ogórki, domowe. Tylko, że w słoiku po kupnych.

W ten oto sposób z jednej strony spaliłam się ze wstydu nie rozpoznając domowych przetworów własnej Mamt, ale z drugiej nieświadomie powiedziałam chyba jeden z większych komplementów :) Szczerze polecam ten przepis!!!




Składniki na zalewę 
starczy na zalanie 3-4 kg ogórków, w zależności od wielkości słoików, ogórków, jak się ułożą
  • 6 szklanek (250 ml) wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki octy
  • 1 łyżki soli

Składniki na zalewę zagotować i ostudzić. W tym czasie przygotować słoiki.


Składniki na każdy słoik:
  • jeden liść laurowy
  • pół łyżeczki białej gorczycy
  • jedno ziarenko ziela angielskiego
  • gałązka kopru
  • ząbek czosnku (jeśli duży, przekroić na pół)
  • 3 plasterki marchewki
  • 1 plasterek chrzanu
  • ogórki, ciasto ułożone

Wszystkie składniki włożyć na dno słoika, na koniec ciasno wkładając do niego ogórki. Tak przygotowane słoiki zalać ostudzoną zalewą i dobrze zakręcić. 

Pasteryzacja: na dno dużego garnka wyłożyć materiałową ściereczkę, włożyć słoiki z ogórkami i zalać je wodą (do minimum 3/4 wysokości słoików). Wodę w garnku zagotować i od momentu wrzenia gotować jeszcze 15 minut na małym ogniu. Po tym czasie wyjąć słoiki i odstawić do góry dnem, z wierzchu przykrywając ściereczką. Zostawić do całkowitego ostygnięcia.







13 komentarze:

Kamila pisze...

Domowe najlepsze :)

Ola pisze...

moja Mama niestety nie robi, może powinnam jej wydrukować przepis:)))

Naturalne metody pisze...

Najlepsze domowe -pycha;)

FitHealthyLife pisze...

Mniam, u mnie w domu nigdy nie robiło się przetworów na zimę :/

Candy Pandas pisze...

Robimy z mamą identyczne :D

Angie pisze...

O taaak, uwielbiam<3

Magda C. pisze...

Domowe, chrupiące ze słoika. Pycha <3

Unknown pisze...

Ogórki konserwowe to ja chyba polubię dopiero w ciąży :D

Majana pisze...

Uwielbiam ogórki konserwowe :)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Tak to właśnie z maminymi przetworami jest, że są najlepsze:) ... ja w tym roku znalazłam swój idealny przepis:) ...

agattekh pisze...

Super sprawa takie zapasy na zimę :-)

Marcelina pisze...

Uwielbiam takie ogórki. Ogólnie uwielbiam ogórki pod każdą postacią, na zimę by nie wytrwały w mojej spiżarni, za dobre są ;))

Unknown pisze...

Zaskocz Mamę i zrób sama :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add