środa, 7 marca 2018

Pizza na cieście twarogowym



Mały eksperyment - pizza na cieście z twarogiem! Koleżanki koleżanka zachwalała, więc trzeba było wypróbować. A że ja bardzo lubie wszelkie niecodzienne wersje popularnych dań, byłam pierwsza chętna do testowania :) Efekt super! Ciasto jest jakby lekko kruche, dzięki czemu idealnie zachowuje swój kształt, składniki nie spadają i można spokojnie jeść paluchami ;) (nie mylić z twardym spodem, bo taki absolutnie nie jest). Z dodatków padło na mój ulubiony pomidorowy sos do pizzy, suszone pomidory, szynkę prosciutto, kulki mozzarelli oraz rukolę. Mniam. Zapewniam, że żadnych dodatkowych sosów/olejów nie będziecie potrzebować.



Domowy sos pomidorowy do pizzy - zacznijcie od jego przygotowana. Odstawcie do przestudzenia. 

Składniki na ciasto twarogowe do pizzy:
inspiracja przepisem z All Recipes
  • 150 g twarogu w kostce
  • 6 łyżek oleju
  • 6 łyżek mleka
  • 1 jajko
  • 330 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli

Dodatki:
  • kulki mozzarelli
  • szynka prosciutto
  • suszone pomidory w oleju
  • rukola

Piekarnik rozgrzać do 200 stopni (190 przy termoobiegu). Przygotować dodatki - pokroić pomidory i mozzarellę, porwać szynkę.

Przygotować ciasto na pizzę: w dużej misce lub na stolnicy wymieszać sypkie składniki, po czym dodać pozostałe i zagnieść spójne, jednolite ciasto. 

Na stolnicę wyłożyć papier do pieczenia, oprószyć mąką i rozwałkować na nim ciasto na okrągły placek. Papier z rozwałkowanym ciastem delikatnie zsunąć na blachę. Spód do pizzy posmarować sosem pomidorowym i wyłożyć na niego szynkę. Włożyć do piekarnika i piec plus minus 15 minut. Kiedy ciasto zacznie się ładnie rumienić, wyłożyć mozzarellę i suszone pomidory. Piec kolejne 5 minut. Nie wykładam wcześniej wszystkich składników, bo ciasto piecze się łącznie około 20-25 minut, więc np. pomidory wysuszyłyby się w tym czasie. Przed podaniem wyłożyć na ciasto rukolę. Smacznego!


PS Z podanych proporcji wychodzi jeden, całkiem spory spód do pizzy. Jako że mam nieduży elektryczny piekarnik, moja pizza ledwo zmieściła się na blaszce (widać po bokach :)), ale na tradycyjną blachę do piekarnika rozmiarowo będzie idealnie.



9 komentarze:

Zuza pisze...

no no, twarogowego ciasta do pizzy jeszcze nie spotkałam. świetna propozycja :)

AZgotuj! pisze...

Pizzę zawsze i w każdym wydaniu mi smakuje, a ta jest pyszna:)

Karolina pisze...

Jeszcze nie jadłam niczego na cieście twarogowym. Chętnie poznam ten smak

Danuta pisze...

wygląda rewelacyjnie :D

Yumbox pisze...

Takiej pizzy jeszcze nie jadłam, na pewno spróbuję :-)

Anonimowy pisze...

Bardzo ciekawy przepis - muszę go koniecznie wykorzystać <3

https://bitasmietanka.blogspot.com

strasznie smaczne pisze...

Ciekawa jestem smaku tego ciasta. Muszę wypróbować.

Pizza Wisła pisze...

Ciasto twarogowe to dla mnie nowość, na pewno wypróbuję, pozdrawiam :)

Czysty Smak pisze...

wow! O takim cieście jeszcze nie słyszałam! Muszę spróbować! Genialna wariacja przy dietach niskowęglowodanowych :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add