środa, 9 kwietnia 2014

Kotlety z brokuła / Wegeburger



Były już kotlety z kalafiora, przyszedł czas na eksperyment z brokułem. I ten w pełni się powiódł. Kotlety są pyszne same w sobie, choć - jak to u mnie mogliście zobaczyć wielokrotnie - niemal wszystko pakuje do burgerów :) Jestem od nich totalnie uzależniona i jadam w tysiącach kombinacji. 

Taką też wersję - wegetariańskie burgery na bazie kotletów brokułowych - Wam mocno polecam. Serwowane w towarzystwie chrupiącej bułki, rukoli, pomidora, ogórków, sera i genialnego sosu czosnkowego (jogurtowo-majonezowego). Są przepyszne!




Składniki na 8-10 niedużych kotletów
  • mały brokuł
  • jajko
  • duża cebula
  • 5 łyżek bułki tartej + do obtaczania kotletów
  • sól, pieprz
  • olej rzepakowy do smażenia

Przygotowanie brokuła i cebuli
W średniej wielkości garnku zagotować wodę. W tym czasie obrać brokuła i podzielić na różyczki (odcinając twarde części). Wrzucić je na gotującą wodę, poczekać aż woda ponownie zacznie wrzeć i od tego momentu gotować go jeszcze 5 minut. Następnie odcedzić na durszlaku i pozostawić do przestygnięcia. Przygotować cebulę.

Na patelni rozgrzać 2-3 łyżki oleju, a w międzyczasie obrać cebulę i pokroić ją w drobną kostkę. Smażyć do zeszklenia, po czym zdjąć z ognia i przestudzić.


Przygotowanie kotletów
Na patelni rozgrzać olej - by pokrywał całą powierzchnię.
Do dużej miski wsypać ugotowanego brokuła, po czym rozdrobnić go przy pomocy widelca. Następnie dodać cebulę, roztrzepane jajko, bułkę tartą oraz sól i pieprze. Wszystko razem wymieszać. Formować niedużej wielkości kotlety, obtaczać je w bułce tartej i smażyć z dwóch stron, na niedużym ogniu, do zarumieniania (4-5 minut z każdej strony).



Składniki na czosnkowy sos jogurtowo-majonezowy
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • łyżka majonezu
  • 3-4 ząbki czosnku
  • parę kropel soku z cytryny
  • czubata łyżeczka cukru pudru
  • sól, pieprz

Ząbki czosnku obrać i przecisnąć przez praskę lub zetrzeć na tarce o najmniejszych oczkach. Wymieszać w miseczce z resztą składników. Przechowywać w lodówce.
Najlepiej przygotować sos przynajmniej godzinę wcześniej aby się "przegryzł".



Składniki moich burgerów:
  • bułka korzenna
  • kotlet z brokuła
  • sos czosnkowy
  • rukola
  • pomidor
  • ogórki konserwowe
  • ser żółty

Najlepsze po zapiekaniu w piekarniku - ser się rozpuści, bułka stanie się jeszcze bardziej chrupiąca.


wersja tuż przed zapiekaniem 


47 komentarze:

Unknown pisze...

świetny pomysł na zdrową przekąskę do pracy:)

Natalie pisze...

Przepis zapisuję! Musza być obłędne <3

Krystyna Boner pisze...

Świetny pomysł Kasiu. Ja myślę, że skorzystam i to bardzo chętnie z Twojego przepisu, ponieważ bardzo lubię brokuły, więc takie kotleciki z nich są rewelacyjne :)

Ola pisze...

wegetarianką pewnie nie zostanę, ale takiego burgera zjadłabym bez dwóch zdań:)

wenus-lifestyle pisze...

Świetna przekąska no i zdrowa :P

Unknown pisze...

A ja jakoś do burgerów nie jeszcze nie przekonałam. Chba pominiem mnie ktoś poczęstować takim dobrym, to zmieniłabym zdanie zapewne :D

Anulla pisze...

ciekawa jestem tych kotlecików bo brokuła bardzo lubię:)

Angie pisze...

Zjadłabym, to na pewno...; D

SMAKOWE KUBKI pisze...

Brokuły są wspaniałe , pomysł na kotlety super!
Kasiu, a może zamiast dwóch łyżek bułki tartej dodać 2 szt ugotowanego jajka? Plus 3 łyżki bułki.
No i jajo surowe tez? Może kotlety zachowają ładną formę .
Wymądrzam się, bo nie lubię takich bułczanych smaków.

whiness pisze...

Wegeburgery to moja obiadowa miłość :) Śmiało stwierdzam, że przy takich kotletach niepotrzebne mi mięso!
A zdjęcia zrobiłaś bardzo apetyczne :)

Magda_bloguje pisze...

Super. Poproszę o więcej takich wegetariańskich inspiracji.

Kaś pisze...

Ola, hehe ja pewnie też nie zostanę, ale od czasu do pory uwielbiam takie smaki :)

Smakowe Kubki, myślę, że spokojnie wyszłyby i z 4 łyżkami bułki tartej (a 3 lub 4 to już różnicy nie robi w smaku). hehe mnie z kolei nie pasowałyby tu ugotowane jajka, ale to już kwestia gustu :)

Magda C. pisze...

Rewelacja! Ale mi smaku narobiłaś :) Pyszności!

Kasia pisze...

Wyglądają przepięknie, tak zdrowo i kolorowo :)

Salvador Dali pisze...

TEN burger... omnomn.. :D wymiata!

kasia pisze...

Łał, łał i jeszcze raz łał :) Pozdrawiam i idę po kartkę, by sobie przepis przepisać :)

toffi pisze...

Kalafiorowe kotlety uwielbiam i zastanawiam się właśnie, dlaczego sama na brokułowe nie wpadłam!!!
A nawet dziś mamie doradzałam co może z brokuła zrobić :)

lutka40 pisze...

brak słów !

Smakiempisany pisze...

wygląda fantastycznie :)
hm... te wegekotlety w zasadzie muszę smakować jak spody do pizz, więc muszą być równie smaczne :)

Marta Urbańska pisze...

teraz obie wersje tych kotletów czekają na zrobienie :)

Nemi pisze...

Pysznie i zdrowo - zabieram ze sobą;)

teenager ;) pisze...

bardzo fajny pomysł na burgera! o wiele bardziej kusi mnie taka smaczna i zdrowa domowa wersja :)

Kamila pisze...

Mniam, doskonały pomysł!

Antenka pisze...

no popatrz, nigdy mi nie przyszło do głowy by je wpakować w bułę:D:D:D kupiłaś mnie tym pomysłem:D

Marzena pisze...

Jak apetycznie wygląda. A kotlety robiłam do tej pory tylko z kalafiora, ale zachęciłaś mnie też to tych brokułowych;-)

Renata pisze...

brokuł i sos czosnkowy, mniam, pysznie wygląda, pewnie się skuszę:)

marinia pisze...

Jako że za mięsem specjalnie nie przepadam, ta propozycja jest idealna dla mnie!

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Od takich zdrowych to się można uzależnić:)

Łucja pisze...

Pyszne :) jeden to za mało !

www.fashionable.com.pl pisze...

Jestem na tak:)

MałaGosia pisze...

Mniam, mniam, mniam :D

Poezja Smaku pisze...

Cudowna wersja! Brokuł w takim wydaniu mnie zaskoczył - bardzo pozytywnie :) musi być super

Sandicious pisze...

idealny przepis dla mnie, zwłaszcza,że jestem początkująca jeśli chodzi o diete wegetariańską;-) już sobie zapisuje przepis!

JoannaD pisze...

I dla mnie również przepis idealny:)

Agata pisze...

Witam, Chyba pominełaś jajko w wykonaniu kotletów...?

Kaś pisze...

Agata, tak, dziękuję - dodaję się je ze wszystkimi składnikami. już poprawione ;)

jelka pisze...

Kasiu! Jak zwykle u Ciebie pysznie! Ja co prawda nie lubię burgerów, ale zrobiłam Twoje kotleciki i podałam je z sałatką i moją wersja sosu czosnkowego. Genialne! Mają tylko jedna wadę.... zbyt szybko znikaja z talerza:):):)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Wyglądają obłędnie! Kotlety z kalafiora jadam, ale z brokułów (jeszcze) nie :)

Kaś pisze...

jelka, super, bardzo się cieszę, że się na nie skusiłaś i że posmakowały :)
pozdrawiam i serdecznie dziękuję za pozostawienie komentarza :)

Unknown pisze...

jeszcze nie jadłam takiego vege burgera, ale ten mnie przekonuje bardzo!

http://cynamon.net.pl pisze...

Pięknie wygląda taki burger aż szkoda go psuc i jeść ;) A kotlet z brokuła - świetny pomysł.

Patrycja Reszko pisze...

Bardzo pasuje do dodatków z którymi podałaś całość!

Anonimowy pisze...

bardzo dobre burgery, właśnie zjadłam :-), dzięki za przepis. Niestety trochę mi się rozpadają - robiąc masę na kotlety wsypałam bułki na oko, bo chyba nie zostało podane le tego ma być, więc może z tego powodu troszkę się rozpadają czy to normalne? Dodam, że jestem początkującą vege-kucharką i kucharką w ogóle ;-). Pozdrawiam serdecznie

Kaś pisze...

A., jest podane w przepisie - na małego brokuła 5 łyżek bułki tartej :) w takich proporcjach nie powinny się już rozpadać. niemniej cieszę się, że skusiłaś się na wypróbowanie przepisu :)
ps polecam też kotlety z kalafiora http://bakeandtaste.blogspot.com/2014/01/wegetarianskie-burgery-z-kalafiorem.html
pozdrawiam i serdecznie dziękuję za pozostawienie komentarza ;)

Anonimowy pisze...

Oh, rzeczywiście racja, nie zauważyłam, że tam jest "+" przy ilości bułki tartej w przepisie (wizja burgerów przesłoniła mi tego plusa chyba ;-) i mi umknęło...). Kalafiorowe myślę, że też wypróbuję :P,,, Dziękuję Ci za szybką odpowiedź i pozdrawiam :-)

Anonimowy pisze...

Właśnie wypróbowałam tych brokułowych kotlecików - wyszły przepyszne! Bardzo polecam ten przepis. :)

Kaś pisze...

A., super! bardzo się cieszę, że kotleciki posmakowały :)))
pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pozostawienie komentarza

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add