poniedziałek, 5 grudnia 2016

Jajka zapiekane ze szpinakiem i sosem pomidorowym



Rzadko gotuję, przyznaję się bez bicia, a jeśli już to makaron czy ryż na szybko. Tym razem trafił się luźniejszy weekend i postanowiłam sobie (i nie tylko) kulinarnie dogodzić, taki slow food. Padło na jajka zapiekane ze szpinakiem i sosem pomidorowym. Przepis podpatrzony na warsztatach, o których wspominałam przy okazji kurczaka tikka masala oraz chleba cukiniowego. Swoją drogą chyba jeszcze nigdy nie przygotowałam we własnej kuchni tak dużo przepisów z jednych warsztatów, ale faktycznie smakiem, doborem składników i prostotą przygotowania całkowicie zdobyły moje serce i podniebienie. Jajka ostatecznie wyszły bardziej po mojemu, nieskromnie dodam, że moje smakowały mi jeszcze bardziej :D, ale co najważniejsze bardzo posmakowały również domownikom. Gęsty i aromatyczny sos pomidorowy wyjadałam już z patelni, a i świeży szpinak na maśle i z czosnkiem trafił po części do brzuszka zamiast do zapiekania. 

Jeśli za dużo wstępu, to tak w skrócie... najgoręcej polecam ten przepis!!!



Składniki:

sos pomidorowy:
  • 1 duża cebula
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 100 ml białego wina
  • 2 puszki krojonych pomidorów
  • pieprz, sól
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • 2 łyżeczki cukru
  • oliwa do smażenia

szpinak:
  • paczka (250 g) świeżego szpinaku
  • 2 duże ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła do smażenia
  • pieprz, sól

dodatkowo:
  • 5-6 jajek
  • masło do wysmarowania formy

Przygotowanie sosu pomidorowego
Na patelni rozgrzać olej, a w międzyczasie drobno posiekać cebulę i czosnek. Przesmażyć parę minut cebulę, następnie dodać czosnek, znowu przesmażyć. Gdy cebula się zeszkli, wlać wino, podkręcić gaz i poczekać aż wyparuje. Na koniec wlać pomidory z puszki, wsypać cukier i przyprawy. Wymieszać i smażyć 15-20 minut aż płyn się zredukuje i powstanie gęsty, treściwy sos pomidorowy. Odstawić, ewentualnie jeszcze doprawić solą czy pieprzem.

Przygotowanie szpinaku
Szpinak przepłukać i poodrywać sztywne końce - ja robiłam to w czasie redukowania sosu pomidorowego. Kiedy szpinak będzie już gotowy, na patelni rozpuścić masło, posiekać drobno czosnek i podsmażyć do zarumienienia. Następnie wrzucić szpinak i często mieszając smażyć minutę czy dwie - byle nie za długo, ma pozostać jędrny. W czasie mieszania dodać szczyptę soli i pieprzu. Odstawić.

Zapiekanie
Piekarnik rozgrzać do 190 stopni (170 przy termoobiegu). Foremkę (o średnicy 24 cm) wysmarować masłem, po czym przełożyć do niej sos pomidorowy oraz szpinak - nie trzeba go równomiernie wykładać, warto porobić "wysepki". Następnie w przerwy między szpinakiem powbijać jajka. Całość zapiekać około 15 minut - po części zależy to od piekarnika, a po części od stopnia ścięcia jajek, który preferujemy - ja akurat lubię lekko ścięte białka i płynne żółtka.






9 komentarze:

Kulinarny Lans pisze...

wygląda świetnie ;)

Anulla pisze...

moje smaki :) z chęcia bym zjadła :)

Kasia Sarna pisze...

wygląda fantastycznie,
ostatnio mam duży apetyt na jajka :)

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Ojj, to na pewno było pyszne :)

Anonimowy pisze...

sos pomidorowy bez pomidorów? ;)

Kaś pisze...

A., potrzebne są 2 puszki pomidorów :) dziekuje za czujnosc, zaraz wyedytuje :)

Ola pisze...

Pyszne i kolorowe!

Evi pisze...

Czasem trzeba sobie dogodzić, a w ten sposób najlepiej! Pycha :)

Patrycja Reszko pisze...

Całość wyborna!

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add