czwartek, 22 marca 2012

Śmietanowe muffiny z fetą i suszonymi pomidorami



Aromatyczne. I to jak!

Delikatne, śmietanowe ciasto przełamane słonawym smakiem fety i suszonych pomidorów. 

Muffiny konkretne, sycące. Z powodzeniem mogą zastąpić jeden posiłek. 

Kolejna - po muffinach a la pizza - wytrawna propozycja. 
Piekę je na przemian na tyle często, że już nawet nie pamiętam, kiedy robiłam jakieś na słodko.
Polecam, może i Wy zasmakujecie w wytrawnych.
A może macie jakieś ulubione słone dodatki? 




Składniki suche
  • 1,5  szklanki mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki suszonej bądź świeżo posiekanej bazylii
  • pieprz do smaku

Składniki mokre
  • 1 szklanka gęstej śmietany 18%
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 jajko

Dodatkowo
  • 150 g fety
  • 100 g suszonych pomidorów

Pokroić fetę i suszone pomidory.
W osobnych miskach połączyć ze sobą suche i mokre składniki. Wlać mokre do suchych i połączyć łyżką. Na koniec dodać fetę i suszone pomidory, połączyć z masą.
Ciastem napełnić papilotki/foremki silikonowe.
Piec 25-30 minut w 180 stopniach.





52 komentarze:

Amber pisze...

Urocze!
I pachną mi tu Kasiu.
Lubię bardzo.I piekę.
Takie małe wytrawne babeczki to posiłek na jeden ,chaps'na wszelkie okazje.
Bardzo wygodne,żeby zabrać je na wycieczkę lub do pracy.

mnemonique pisze...

muszę takie zrobić. Wyglądają PRZE-PYSZ-NIE! a papilotki jakie urocze!

Pozdrawiam
Monika

Ola pisze...

ciekawe takie na ostro!

życie & podróże
nasze gotowanie

Panna Malwinna pisze...

Dawniej często robiłam muffiny pomidorowe z fetą, oliwkami i suszonymi pomidorkami. Twoje wyglądają bardzo kuszącooo;)

pozdrawiam Kasiu

ajlowiuuu pisze...

to już wiem co pichcę w ten weekend :)))
wygląda pysznie i na pewno tak smakuje!

Kamila pisze...

Bardzo smaczna propozycja :)

kachna pisze...

Oooo tak! Uwielbiam muffiny wytrawne! Ja, dla wiekszego "zadziora" dodaje jeszcze kapary;-)
Widze, ze uzywamy tych samych papilotek:-) Ikea rulez!

Kulinarna pisze...

choć jestem fanką muffinów, to jeszcze nie robiłam w wersji "na słono"... i stąd moje pytanie - najlepiej je jeść na ciepło czy na zimno? kiedy są najsmaczniejsze?
może się skuszę :)

Kaś pisze...

kachna, kapary mówisz... spróbuję :)
Kulinarna, na ciepło czy zimno - to już wedle upodobań. mnie wytrawne smakują lepiej na zimno, choć na przykład słodkie wolę jeszcze ciepłe :) gdyby nie smakowały Ci na zimno zawsze można je podgrzać

Gosia pisze...

Moje wytrawne to zwykle z szynką i serem.. takich jeszcze nie jadłam, muszą być pyszne!

Lena pisze...

Fiu fiu..:)
Ale muffinki:d
no własnie, a lepiej je zjeść na ciepło czy na zimno?:)

Angie pisze...

Muszą świetnie smakować. Mi sie aż wstyd przyznac, ale ja nigdy jeszcze nie zrobiłam wytrawnych muffinów...taki ze mnie słodki pamper;))

Viola pisze...

Wyglądają bardzo ale to bardzo smakowicie!!! I zgłodniałam, oj Ty niedobra kuchareczko, ładnie to tak smaka robić ;) Pozdrawiam

JOlanta Szyndlarewicz pisze...

wygladają przepysznie:)

Tylko Spróbuj pisze...

Muffiny na wytrawnie?
Chętnie :)

ola pisze...

Daj jedną na II śniadanie :D

Siaśka pisze...

uwielbiam wytrawne muffiny

Kaś pisze...

Lena, pozwól, że zacytuję sama siebie :)
na ciepło czy zimno - to już wedle upodobań. mnie wytrawne smakują lepiej na zimno, choć na przykład słodkie wolę jeszcze ciepłe :) gdyby nie smakowały Ci na zimno zawsze można je podgrzać

Evitaa pisze...

Wiosenne :)

pieczarka mySia pisze...

wygladaja cudnie, a pachna i smakuja pewnie jeszcze lepiej ;)* buziaki! :)

kulinarne-smaki pisze...

musza smakowac oblednie

Aga w kuchni pisze...

ale pomysłowe:D musi być pyszne :)

Shyfull pisze...

absolutnie boskie i zapisane już do wypróbowania :]

Loveforfood pisze...

OMG!drool over it...it's all time fav....your presentation 

sniadankomania pisze...

mmm wytrawne musza być równie pyszne ;) tak wyglądają ;) feta i suszkone pomidory, mniam!

kruszyna pisze...

Piękne połączenie kolorów! Ostatnio rozsmakowałam się w wytrawnych muffinach, więc może i takie wypróbuję :D

wysmakuj.pl pisze...

Jutro wypróbuję przepis, uwielbiam takie połączenia smaków !

aga pisze...

fajne takie wytrawne muffinki i dodatki sa super:)

slyvvia pisze...

Wyglądają bardzo zachęcająco :D

niebochce pisze...

ostatnio pokochałam wytrawne muffiny, a z fetą i suszonymi pomidorami to istny rarytas :D.

Majana pisze...

Jakie one są ładne! CHętnie bym skosztowała.
Miłego dnia:)

Cytrynka pisze...

Wytrawne muffiny z fetą - uwielbiam!!! Ostatnio szczególnie dobrze sprawdzają się dla mnie jako szybkie śniadanie - do mikrofalówki na chwilkę i gotowe :)

Ala pisze...

O jacie kręce!!! SWIETNE!

Cysia pisze...

Idealne dla mojego Wybranka, feta, pomidory, będzie w siódmym niebie !

Zuza pisze...

yumi:)

Monica pisze...

Jeszcze nie dałam się przekonać do wytrawnej wersji muffinów, a wyglądają smakowicie :)

magnolia0joaska pisze...

Wow! To coś dla mnie :)

magda k. pisze...

ale mi narobiłaś ochoty, cudne są :)

justka2712 pisze...

Feta i pomidory? Toż to moje smaki!:)

asieja pisze...

wyglądają zdecydowanie bardzo pysznie!:))

judik pisze...

Mmmm ale pyszne i aromatyczne!:) Ostatnio robiłam pierwszy raz wytrawne muffiny i teraz jestem już ich fanką:)

lutka40 pisze...

Wyglądają bajecznie .Jak dla mnie idealne ,mają w sobie tyle pyszności

dotblogg pisze...

widziałam kiedyś muffiny z brokułami:) miałam ochotę je zrobić, ale mi umknęło;) kurcze, teraz mam prawdziwą ochotę żeby coś upiec..wytrawnego!
masz moc!;))
uściski!
J

Dota pisze...

super:) dzieki za kolejny przepis w akcji jedzenie dla biegaczy:) pozdrawiam biegowo:)

Biedr_ona pisze...

Na słodko piekłam wiele Muffinek.. ale z takimi dodatkami? Niestety nie, żałuję.. bo wyglądają mniam mniam;-D


www.przysmakiewy.pl

FOODandFUN pisze...

chyba przekonałaś mnie do wytrawnych muffinów,
niedługo je wypróbuję;)
pozdrawiam

Kaś pisze...

FOODandFUN, naprawdę warto się do nich przekonać, choć uprzedzam - uzależniają :) polecam również te a la pizza
pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Najpierw pochwały bo pierwszy raz u Ciebie komentuje :) Bardzo fajny blog - ładne zdjęcia i smakowite przepisy.
Podobają mi się te mufinki i chętnie bym je zrobiła, ale pojawiły się dwa pytania:
- czy można użyć mąki pełnoziarnistej, a jeśli tak to ile?
- czy użyłaś pomidorków z oliwy/oleju czy takich suchych?

Pozdrawiam
Asia

Kaś pisze...

Asiu, dziękuję bardzo :) wpadaj i komentuj jak najczęściej :)
co do pytań:
- można użyć mąki pełnoziarnistej - podmieniając mąkę zwykłą na pełnoziarnistą zawsze dodaję jej tyle samo (używam pszennej pełnoziarnistej drobno mielonej) - a robię tak bardzo często. jeśli jednak po wymieszaniu składników zauważysz, że masa jest zbyt płynna lub zbyt gęsta - dodaj odpowiednio trochę maki bądź śmietany aby uzyskać typowo muffinowe ciasto
- użyłam tych suchych

pozdrawiam!
daj znać jak wyszły :)

Anonimowy pisze...

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Zrobię w weekend i dam znać jak wyszły :)

Pozdrawiam
Asia

Anonimowy pisze...

Pyszne Muffinki! Polecam!
Pozdrawiam Sandra ^^

Kaś pisze...

Sandra, bardzo mi miło, że smakowały :)
Pozdrawiam!

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add