piątek, 14 maja 2010

Rhubarb teacake


Kolejny przepis z rabarbarem ;) Ciasto smaczne i szybkie! I kolejny raz mój ulubiony maślany posmak. Więcej jest tu rabarbaru niż samego ciasta i wyraźniej czuć jego kwaskowaty posmak, ale bardzo dobrze się to komponuje z cukrowo-cynamonową posypką...


Składniki:
60 gr miękkiego masła
pół szklanki cukru
1 jajko
łyżeczka esencji waniliowej (dodałam olejek waniliowy)
1/3 szklanki mleka (80 ml)
szklanka mąki (150 gr)
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
4-5 gałązek rabarbaru
Dodatkowo: 15 gr masła, łyżka cukru, pół łyżeczki cynamonu

Masło, cukier, jajko i esencję zmiksować na jednolitą masę (5-10 minut). Mleko i mąkę (wymieszaną wcześniej z proszkiem i solą) dodać do masy i wymieszać drewnianą łyżką (nie miksować). Ciasto wylać na okrągłą tortownicę (średnica 20 cm; ja miałam większą – 24 cm, dlatego nie jest zbyt wysokie). Wyłożyć pokrojony na kawałki rabarbar.
Piec w temperaturze 180°C przez około 30 minut (moje się piekło 50 minut).
Zostawić do wystygnięcia na 10 minut. Po tym czasie rozpuścić masło oraz wymieszać cukier i cynamon.
Ciasto przełożyć na kratę, posmarować masłem i posypać cukrem z cynamonem. Pozostawić do zupełnego wystygnięcia.

Wykorzystano przepis z Australian Women's Weekly, zmodyfikowano o rabarbar ;)


*16.05.2010 - "danie dnia" na portalu smaker.pl ;)
*20.05.2010 - główna strona Interii ;)))

1 komentarze:

Ania vel Vespertine pisze...

Witam! Własnie oglądam Twój blog i muszę powiedzieć, ze jestem zachwycona ilością przepisów na rabarbarowe wypieki :) To ciacho wygląda pięknie, w w miniaturkach widzę jeszcze rabarbariowego paja - zaraz do niego zajrzę!

POzdrawiam ciepło.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add