sobota, 19 czerwca 2010

Sernik truskawkowy na zimno


Truskawki, truskawki... jest ich pełno, ale mi to nie przeszkadza ;) Według mnie, najlepiej smakują prosto z krzaczka, ale w serniku też nie są złe. Deser idealny na upał.


Powrót do akcji "Moje Wypieki". Przepis dostępny na blogu Dorotus, którą cytuję:

"Składniki na spód:
150 g digestive w gorzkiej czekoladzie *[u mnie bez czekolady]
70 g orzechów włoskich
40 g masła
Wszystkie składniki umieścić w foodprocesorze i zmiksować na mokry piasek [ja tradycyjnie: pokruszyć i zmiksować]. Tortownicę o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia, masę ciastkową wcisnąć w spód, wyrównać.

Składniki na masę:
500 g świeżych truskawek
2 łyżki soku z cytryny
1 szklanka jogurtu naturalnego
1 szklanka śmietany kremówki
1/4 szklanki miodu
3 łyżki cukru (można dodać więcej lub mniej, wszystko zależy od słodkości truskawek)
2,5 łyżki z czubem żelatyny (dałam 2 łyżki, ale sernik bardzo długo tężał - całą noc, może dzięki temu był też bardziej delikatny)
1/4 - 1/3 szklanki wody

Żelatynę rozpuścić w minimalnej ilości gorącej wody (1/4 - 1/3 szklanki). W dużej misce umieścić truskawki, sok z cytryny, jogurt, kremówkę (nie ubijamy jej wcześniej), miód, cukier, żelatynę (może być jeszcze ciepła). Wszystko zmiksować blenderem na gładką masę. Wylać na spód ciastkowy i włożyć do lodówki do stężenia. Przed podaniem udekorować". Jak widać - bawiłam się szprycą wypełnioną bitą śmietaną.

7 komentarze:

emma001 pisze...

Robiłam go. Jest naprawde pyszny. smakował jaj koktalj ;)

tysiaczek81 pisze...

Wspaniały,cudowny i najważniejsze nie trzeba piec,więc na pewno skradnę przepis.pozdrawiam.

Ania pisze...

Jak dla mnie - doskonały!

asieja pisze...

cudowny kolor! :-)

Kaś pisze...

Dziękuję za miłe komentarze!

tysiaczek81 pisze...

Zrobiłam,wyszedł super,świetny na upalne dni.Dziękuje za przepis i pozdrawiam cieplutko.

Kaś pisze...

tysiaczek81 - bardzo się cieszę, że smakował! Dziękuję za wszystkie ciepłe słowa na blogu, również pozdrawiam.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add