środa, 23 listopada 2011

Chleb czekoladowy. MOCNO CZEKOLADOWY



Chleb z dodatkiem czekolady i dużej ilości kakao - obłędny!
Mimo że z maszyny, wiele "tradycyjnych" chlebów się przy nim chowa. Choć bardzo możliwe, że to zasługa czekolady :p

Jego smak przypomina wytrawne czekoladowe wypieki.
Można go jeść bez dodatków, z samym masłem, ale jak dla mnie bezbłędny w połączeniu z lekkim serkiem - całość rozpływa się w ustach i chce się sięgnąć po kolejną kromkę. Nie przesadzam!

Ma zwartą, ale sprężystą strukturę, z mnóstwem drobnych dziur.
Dzięki twarogowi przyjemnie wilgotny i na dłużej zachowuje świeżość.
A jak pachnie! :)

P.S. Chleb stety/niestety maszynowy. Polecam maszynowcom, warto dla niego odkurzyć swoje maszyny :) Jeśli ktoś wypróbuje jego przygotowanie metodą tradycyjną, chętnie poznam rezultat.




Składniki
przepis z książki "Upiecz swój chleb" Barbary Jakimowicz-Klein - wspaniała książka, wypróbowałam już kilka przepisów i ani razu się nie zawiodłam
  • 400 ml mleka
  • 10 dag chudego twarogu
  • po 1 1/2 łyżeczki soli i cukru
  • 60 dag mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1 1/2 łyżeczki suszonych drożdży
  • 10 łyżek kakao [u mnie po 5 zwykłego i odtłuszczonego]
  • 10 dag czekolady pełnomlecznej lub gorzkiej drobno posiekanej [u mnie gorzka]

Do formy do pieczenia wlej mleko. Dodaj twaróg, sól i cukier. Wsyp mąkę i drożdże, tak aby nie zetknęły się z solą. Dołóż kakao i posiekaną czekoladę. Wybierz program (chleb zwykły) i stopień zarumienienia skórki.
*Jeśli posmarujesz wierzch wyrobionego ciast mlekiem, to skórka chleba będzie ciemniejsza. [pominęłam]


58 komentarze:

Anonimowy pisze...

Mam już za sobą kilka chlebków z czekoladąi choć wizualnie były fatalne, to moje kubki smakowe dopominały się o kolejne kromki. Może któregoś dnia skuszę się na Twój przepis:)

Kamila pisze...

Wygląda bardzo zachęcająco! Pozdrawiam

slyvvia pisze...

Wspaniały! Nigdy takiego nie jadłam, ale z chęcią spróbuję :D

ANNA pisze...

Koniecznie musze upiec taki chlebek dla dziecka! Oszaleje z radości ;)

Sue pisze...

To musi być niebo w gębie!!! :D

Angelika Szostak pisze...

Już czuje ten smak;) Pysznie wygląda;)

Kaś pisze...

basiaP, polecam!
Kamila, dziękuję
slyvvia, naprawdę warto wypróbować
Angie, jak dla dziecko, to koniecznie z mlecznej czekolady i słodkiego kakao, będzie delikatniejszy, bo moja wersja zakrawa o wytrawne i intensywne smaki, które dzieci nie zawsze lubią :)
Sue, jest :D
DarkANGELika, dziękuję :)

Maggie pisze...

Ja chyba wyprobuje, bo kusi mnie strasznie, jak wszystko co czekoladowe. A ze maszyne oddalam siostrze, zrobie recznie :)

zauberi pisze...

narobiłaś mi apetytu :) przepysznie wygląda

Barbarella pisze...

Prezentuje się fantastycznie! :D Jeszcze nie jadłam chleba z czekoladą. Szkoda tylko, że nie mam maszyny..

klliisiaa pisze...

wygląda cudnie, ale nie mam maszyny do robienia chleba...

Shyfull pisze...

Wow wygląda świetnie.. aż zachęca do spróbowania :)

Asiek pisze...

Wygląda fantastycznie!! Na pewno go wypróbuję zwykła metodą, bo napatrzeć się nie mogę!!
Cudo!
Pozdrawiam:)

Rita pisze...

jest piękny!!:))) chętnie spróbowałabym go:) zapach w domu podczas jego pieczenia musi być obłędny..:)
uściski

Monika pisze...

Wyśmienity! jeszcze nie próbowałam chlebka na słodko,a ten ma tyle drobnych dziurek,które bardzo lubię;)

Siaśka pisze...

dajcie znać czy wychodzi metodą tradycyjną!! bo już go pokochałam :D

Nemi pisze...

Wow, chleb czekoladowy! Brzmi jak spełnienie dziecięcego snu:)

agnieszka pisze...

Wygląda jakby mówił- zjedz mnie! ;)

Dominika pisze...

Wspaniałości! Nie mam maszyny, ale rodzina ma, więc jak będę ich odwiedzać to chyba upiekę :D

Amber pisze...

Kasiu,wygląda tak czekoladowo,że chce mi się zaraz piec!
Nie mam maszyny,ale tradycyjnie nawet wolę.
Pozdrowienia!

Anonimowy pisze...

KONIECZNIE musze wyprobowac!

Jolanta szyndlarewicz pisze...

a ja bym go tam łapkami wyrobiła:) a co ....ja tam się lubię w cieście ubabrać:)

Daria Anna pisze...

Oj Kaś, nie próżnujesz w niebanalnych chlebach.

Aciri pisze...

Niezwykły!:)

anahitka9 pisze...

no rewelacja! Szkoda tylko, ze nie mam maszytny do chleba.

kornik pisze...

świetnie wygląda! aż ślinka cieknie:)

Salvador Dali pisze...

już jestem cała jego! :) Wygląda obłędnie, szczególnie (faktycznie) z tym serkiem..mmm..!
Niestety nie mam maszyny :( Ale jak nabędę na pewno będzie to mój pierwszy wypiek ;)
A czy pasuje do niego, coś jak szynka lub ser? Pytam z ciekawości ;)

Kaś pisze...

Salvador Dali, właśnie z szynką (chudą drobiową) i żółtym serem robiłam sobie z niego kanapki na uczelnie :D smaki wcale się nie gryzły, bo tak naprawdę smak chleba zdominował dodatki - kanapki były grube a plasterki szynki i sera cienkie, przez co ledwo było je czuć :)
ale już z warzywami nie miałam odwagi go połączyć :)

Lovelykate pisze...

Pychota. Lubimy czekoladowe wypieki, lubimy :)

Monika - Twoja Asystentka pisze...

pięknie wygląda, cudnie kontrastuje z tym białym kleksem. No i ciekawie musi smakować z żółtym serem...

Pozdrawiam
Monika
www.bentopopolsku.blogspot.com

Siaśka pisze...

a co studiujesz :D

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kasiu! Zachwycający. Podoba mi się zwłaszcza, że jak piszesz jest BARDZO CZEKOLADOWY!!!

Kaś pisze...

Siaśka, studiuję kulturoznawstwo. licencjat mam z filmoznawstwa, a mgr robię z promocji sztuki :) no i skończyłam też 5-latkę z europeistyki (uf!)

Zuza pisze...

szczerze mówiąc pierwszy raz się z takim chlebkiem spotkałam. musi być niesamowity! :)

słodkosłona. pisze...

haaa, czas na nowo podłączyć maszynę! widzę mąkę pełnoziarnistą i twaróg, więc już planuję! ;D

Mary pisze...

Czekoladowy chleb? Pierwszy raz widzę i strasznie mi się podoba.:)Super propozycja:)

Aurora pisze...

Czy ja śnię?!?!?! To jakiś obłęd!!! :D

SeneminYemekleri pisze...

Enfes görünüyor :)

Marta pisze...

CHleb czekoladowy?! Uwielbiam chleb z nutellą, a tutaj nutella jest już w środku :)

burczymiwbrzuchu pisze...

On jest po prostu idealny! Zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia :)

Patrycja pisze...

I w takich momentach żałuję, że nie mam maszyny. Chlebek jest obłędny! No i ta czekolada... Mmm... :)

judik1119 pisze...

Ależ on jest cudowny! Nie jadłam takiego nigdy:-) U mnie też czekoladowo:-)

Anonimowy pisze...

faktycznie wspaniały:) istna rozpusta :D

zawsze.oliwek

kulinarnyoliwek.blox.pl

Biedr_ona pisze...

Ehh.. ja niestety nie posiadam maszyny do pieczenia chleba..a chciałabym z wielką chęcią skosztować tego wypieku.


www.przysmakiewy.pl

Ivka pisze...

Czekoladowy chleb? Brzmi bardzo obiecująco

Adrijah pisze...

Właśnie wyrasta :) Trzeba było jednak poczekać i dopiero po sygnale, do wymieszanego ciasta dodać kawałki czekolady, bo częściowo dałam groszki czekoladowe i one od razu opadły na dno i nie wszystkie się wmieszały. Dodałam też płatki migdałów :) Nie do końca rozumiem czemu przy mące pełnoziarnistej użyć programu podstawowego, ale nie eksperymentuję aż tak ;) trzymaj kciuki żeby się udał :)

Kaś pisze...

Adrijah, ja czekoladę dodałam na początku i wmieszała/rozpuściła się idealnie - nie wiem jak groszki - może później się rozpuszczą jak czekolada?

co do programu - nie wnikam :) zawierzyłam książce. korzystam z niej bardzo często i jeszcze nigdy mnie nie zawiodłam. w zasadzie niczego nie zmieniam w jej przepisach - są fantastyczne i szczerze ją polecam!

trzymam mocno kciuki! powiem Ci, że jest to jeden z moich ulubionych chlebów, totalnie uzależniający przez czekoladę. i jak napisałam - smakuje nawet z żółtym serem :) a pełna rozpusta to już z dużą ilością kremowego serka czy powidłami... jejku aż chyba go znowu zrobię :)

Adrijah pisze...

Ja też na wszelki wypadek trzymałam się przepisu :) Groszki właśnie nie powinny się rozpuszczać, ale nigdy nic nie wiadomo. Zobaczymy jak to będzie :) Na razie wygląda śmiesznie, do gładkiej powierzchni to mu daleko ;) a Danio już czeka :) dżemik też :) w sumie żółty ser też się znajdzie :P

Adrijah pisze...

Rewelacja! Dopiero spróbowałam jednego kawałka i jestem zachwycona. Jutro będzie nieprawdopodobnie pyszne śniadanko :) Chlebek z Danio i dżemem + kawa. To będzie śniadanie mistrzów :P
A tutaj jest mój "skalisty" chlebek z dodatkiem migdałów :) http://breakfast.blox.pl/2012/02/Chleb-wytrawnie-czekoladowy-z-automatu.html

Kaś pisze...

Adrijah, strasznie się cieszę, że skorzystałaś z kolejnego przepisu ode mnie, no i oczywiście, że smakuje! tylko pozazdrościć jutrzejszego śniadania :)

pozdrawiam!

Adrijah pisze...

Było czego zazdrościć :D a jak tam wersja z białą czekoladą?

Kaś pisze...

Adrijah, to super!
mój wyszedł całkiem całkiem - w smaku bardzo dobry (lekko wilgotny przez twaróg a słodkawy przez białą czekoladę), tylko muszę popracować nad jego stroną wizualną :) za tydzień kolejna próba, bo warto. nie spocznę dopóki nie będzie idealny :D

Adrijah pisze...

Oj tam stroną wizualną... widziałam jak mój wygląda :P

Adrijah pisze...

widziałaś*

Kaś pisze...

:D za tydzień i tak go zrobię jeszcze raz, bo po prostu dobry jest :) a przy okazji może trochę go upiększę

Aurora pisze...

Ha, a ja - nie widząc tego genialnego przepisu, upiekłam czeko chleb dwa dni później :)) i chętnie zroibę jeszcze ten Twój :)

K.Balcerska pisze...

Cześć ! Ja dostałam ostatnio maszynę do chleba od teściowej. Niestety nie miała wytrwałości do wypieków i można powiedzieć, że pozbyła się grata z domu a ja dzięki temu ja skorzystałam. Faktycznie liczyłam, że na stronie producenta będą fajne przepisy, ale generalnie bieda. Ta strona jest pierwszą i jak na razie jedyną , gdzie są tak superowe przepisy na wypieki. Gratuluję ! Zabieram się do wypróbowania, mam nadzieję, że moje bochenki też tak pięknie powyrastają.Pozdrawiam. Kasia

Kaś pisze...

Kasia, Super, taka maszyna to bardzo przydatna rzecz, mam nadzieję, że będziesz z niej zadowolona
Bardzo mi miło, dziękuję! Jakbyś miała jakieś pytania, to śmiało pisz :) Daj koniecznie znać, jeśli wypróbujesz przepis
Pozdrawiam serdecznie,
również Kasia :)

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add