piątek, 20 stycznia 2012

Ryż na mleku



Smacznie. Prosto. Klasycznie.
Na dobry początek dnia.
Udanego piątku!


Składniki:
  • 1/2 szklanki ryżu
  • 1 i ok. 1/2 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • cukier wanilinowy

W garnuszku zagotować szklankę mleka. Wsypać ryż i gotować, ciągle mieszając. Kiedy ryż już wchłonie mleko, dolać jego kolejną porcję - pół szklanki (najlepiej stopniowo - dodając po 2 czy3 łyżki mleka). Cały czas gotować na niedużym ogniu do momentu, gdy ryż zmięknie. Dodać szczyptę soli i cukier wanilinowy (w ilości wedle upodobań).
U mnie z dżemem porzeczkowym i lodami waniliowymi





         

Coś z niczego


53 komentarze:

Karina Falkiewicz pisze...

Gdybym miała 5 lat ;)... to zapewne nie zauważyłabym w ogóle tej łyżeczki leżącej obok i po prostu zanurzyłabym swoją własną rękę w tej miseczce w celu wyłowienia tych lodów waniliowych,a potem oczywiście tą samą ręką wyjadłabym resztę jej zawartości,mniam! :)

Ale babka i robi to co lubi pisze...

proste a jakie pyszne!!

Anonimowy pisze...

takie sniadanie serwowala mi zawsze Babcia jak bylam u niej na wakacjach:)

Konwalie w kuchni pisze...

Rozpusta z tymi lodami ;)

Patrycja pisze...

Z lodami! Pychota! :)

Anna pisze...

Moje ulubione śniadanie:-). Muszę spróbować wersji z lodami!

Monika pisze...

istna pokusa dla podniebienia;))

Daria Anna pisze...

Mniam, uwielbiam. W mojej szkolnej stołówce podawali z bitą śmietaną i truskawkami. Ale z lodami jeszcze nie próbowałam :)

Anonimowy pisze...

Prawdziwe comfort food! Idealne na tę pogodę... :)

Siaśka pisze...

poproszę!! wygląda przepysznie :D

Unknown pisze...

Ryż na mleku... Mniam, sto lat nie jadłam muszę zrobić sobie na deser :))

slyvvia pisze...

Chociaż za ryżem na słodko nie przepadam, to twoją miseczkę opróżniłabym migiem :D

Lovelykate pisze...

Dla takiego śniadania aż chce się rano wstawać :)

Paulina Podgórska pisze...

CUDO !
Uwielbiam ryże na mleku

Sue pisze...

O Mój Boże!!! Z lodami... to jest NIESAMOWITE!

Shyfull pisze...

mhm... pyszne! pamiętam smak ryżu na mleku z dzieciństwa ;)

Barbarella pisze...

Niezawodna klasyka. A u Ciebie cudownie urozmaicona ;)

mencooker pisze...

O jejku! Ale pyszności! Gdyby nie to, że jutro mam egzamin na prawko i muszę zjeść pełnoziarniste śniadanie i sporo białka (to rzeczywiście dobrze działa na pracę mózgownicy) to bym sobie takie coś zrobił!

kulinarne-smaki pisze...

Właśnie czegoś takiego mi trzeba :)

pees pisze...

dżem porzeczkowy <3 !:)

Dota Szymborska pisze...

fajne:) tyle ze nie jadlabym tego przed bieganiem ale po, na takie pyszne drugie sniadanko:)

Kaś pisze...

eater, jeśli biegam z rana w ogóle nie jem śniadania, czyli po będzie to pierwsze śniadanie :) a jeśli biegam po południu, tym bardziej takie śniadanie jest na miejscu

Dominika pisze...

Poproszę miseczkę :-) albo dwie!

klliisiaa pisze...

pycha :d dołożyłabym jezcze jabłek prażonych z cynamonem ;D

Cytrynka pisze...

Coś pysznego :) Deser na śniadanie, i dżem porzeczkowy, i lody - mam teraz straszną ochotę na coś takiego :)

Majana pisze...

Prosto,ale bardzo pysznie. Uwielbiam, szczególnie z cynamonem:)
Pozdrowienia

Unknown pisze...

Mmmm uwielbiam, z dodatkami i bez nich. Prawdziwe pyszności:)

Agnieszka Rucińska pisze...

Jeść, jeść , jeść i na koniec wylizać miseczkę po takim smaczku

islanzadi pisze...

właśnie dziś miałam zjeść ryż na mleku, ale w końcu nie chciało mi się tyle czekać i stanęło na kaszce kukurydzianej. chociaż wolałabym ryż...a z takimi dodatkami jak u Ciebie to po prostu cudo :)

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Kaś! Uwielbiam, a w Twojej wersji musi smakować przecudownie!
Pozdrawiam:)

Jolanta Szyndlarewicz pisze...

Uwielbiam:) a od niedawna mam na tą potrawę swój ukochany przepis:)

aga pisze...

wspaniale wyglada:) przydalaby mi sie taka miseczka pysznosci:)

słodkosłona. pisze...

Bardzo lubię, chętnie jadam ale często zapominam, choć potem mnie olśniewa - pyszny ryż dla mleku ; ).

Grażyna pisze...

Kiedy Ty Kasieńko masz na to wszystko czas? Podziwiam zapał i umiejętności :)

Kaś pisze...

Grażyna, powiem Ci, że niestety z czasem i zapałem jest bardzo różnie, dlatego też ograniczyłam liczbę postów do 10 na miesiąc. czasem trafia się wolny weekend i mogę sobie pofolgować. czasem są dni posuchy kulinarnej, bo nawet do kuchni nie chce mi się wejść :) dlatego też jak już mam wenę to piekę na zapas, dzięki czemu publikuję w miarę regularnie :)
pozdrawiam!

judik pisze...

z lodami musiało smakować bosko!:)

Zuza pisze...

uwielbiam ryż na mleku :)

mencooker pisze...

Jakiego mleka do tego używasz? Nie wiem czy inni, ale ja zauważam różnicę w smaku na potrawach gotowanych np. na mleku 2% a 0,5%. Tak samo jak pomiędzy UHT a "butelkowym"

Kaś pisze...

mencooker, używam 2%, 0,5% jest jak woda. zwykle UHT, nie mam dostępu do "butelkowego"

Biedr_ona pisze...

Deser z lodami na początek dnia? Świetny pomysł!


www.przysmakiewy.pl

russkaya pisze...

O żesz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
i ślinka kapie mi po brodzie... :D

Anonimowy pisze...

WOW, umiesz sobie dogodzić;)) Ślinka mi cieknie!

Anonimowy pisze...

WOW, umiesz sobie dogodzić;)) Ślinka mi cieknie!

Kaś pisze...

Anonimowy, staram się jak mogę ;)

kachna pisze...

zjadłabym teraz taki deserek :)

Anonimowy pisze...

Podchodziłam z rezerwa do tego przepisu, wkoncu to zwykly ryz na mleku a skonczylo sie na wyczyszczeniu mieseczki palcem. Mniam.
O on-line

Kaś pisze...

cieszę się, że aż tak posmakował :)
pozdrawiam!

Asia pisze...

Super! Właśnie takiego przepisu szukałam :) jedyna modyfikacja jaką wprowadziłam to zastąpienie tej 1/2 szklanki mleka - mlekiem kokosowym :) pycha!

Kaś pisze...

Asiu, fajnie, że przepis podpasował :) wersja z mlekiem kokosowym brzmi pysznie!

Espresso pisze...

Narobiłaś smaka :P

Anonimowy pisze...

Czy wyjdzie na ryzu brazowym? Czy raczej bialy lepszy? :) ~zosia

Kaś pisze...

zosia, coś tam by pewnie wyszło... ale nie gwarantuje co :) brązowy ma inny smak i strukturę, więc nie wiem czy pasowałby do mleka, nie mówiąc o konsystencji. zdecydowanie polecam biały

Anonimowy pisze...

Fantastyczny wpis! Wyjątkowo pomocne porady przedstawione na tym serwisie. Podziwiam Twą angażowanie w przygotowanie tak przydatnych artykułów. Chciałaby dodatkowo zaprezentować przejrzenie mojego strony, gdzie również znajdziesz wartościowe porady na temat trendów. Serdecznie zapraszam pod adres mój blog. Przyjemnego przeglądania!

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add