poniedziałek, 6 października 2014

Smoothie z mango, bananów i masła orzechowego



Na zakończenie filipińskich wspomnień koktajl, na bazie owocu, którego pochłaniałam kilogramami... mango! Mango prosto ze straganu, 'szejki', lody, drinki, dżemy, naleśniki, sałatki, a nawet pizza z mango. Nie wspominając już o genialnej suszonej wersji. Kiedy więc pewnego razu zobaczyłam w menu połączenie mango i masła orzechowego, oszalałam i od razu zamówiłam. Znacie to uczucie, gdy czegoś mocno wyczekujecie i następuje ten magiczny moment "pierwszego kęsa/łyku"? Moja reakcja przypominała tę z reklam - na chwilę zamknęłam oczy i wymsknęło mi się wiele znaczące "mmm..." :) Niestety ten specjał udało mi się znaleźć tylko raz, ale przecież żaden problem przygotować go na własną rękę. Gorąco polecam wypróbować to połączenie - niby nic, a rooobi różnicę :)




Składniki
  • dojrzałe mango
  • 1-2 banany
  • pełna łyżka masła orzechowego
  • pół szklanki pełnego mleka

Zmiksować w blenderze. I pijemy :)
Kiedy za oknem gorąco polecam miksowanie z kilkoma kostkami lodu.





Tego koktajlu spróbowałam w Tagbilaran - głównym mieście na wyspie Bohol. 
Z czego słynie Bohol? Z wyraków! Inaczej tarsjuszy. Spędziłam niemal tydzień pomagając 
w lokalnej fundacji (Philippine Tarsier Foundation), która opiekuje  się tym zagrożonym warunkiem. 
Niesamowite stworzenia. I te oczy!!!





Bohol to bardzo spokojna wyspa. Od miasta do miasta prowadzą ciche drogi, wśród który usłane 
są mniejsze miasteczka po kilkadziesiąt domów. To było idealne miejsce do biegania :) 



Największą atrakcją wyspy pod względem krajobrazowym są bez wątpienia Wzgórza Czekoladowe - Chocolate Hills. Mega charakterystyczne i unikatowe. Regularne "górki" porośnięte trawą. 
Jest ich ponad tysiąc. Panorama na nie robi ogromne wrażenie. Dlaczego czekoladowe? 
W porze suchej porastająca je trawa przybiera odcienie brązu, czekoladowego brązu ;) 




Wracając do głównego tematu postu, czyli mango... mówi się, że najlepsze mango są na wyspie wyspie Cebu. Przyznam się jednak, że do końca życia będę kojarzyć Cebu z czymś innym. 
 Z jedną z najbardziej ekstremalnych przygód w moim życiu. Niezapomnianą!!! 
Nurkowaniem z rekinami wielorybymi...

ładnie żeśmy przypozowali ;)


Na razie tyle z podróżniczych inspiracji. Hmm był Wietnam, były Filipiny. Na horyzoncie nieśmiało maluje się... całkiem przeciwny kierunek ;) Co z tego wyjdzie zobaczymy, a tymczasem powracam do najlepszych smaków na świecie - polskiej kuchni! Bo ona jest jednak nieoceniona i tęskniłam za nią niemiłosiernie. A najbardziej za... o tym będzie kolejny post. 

23 komentarze:

Kinga pisze...

Wygląda apetycznie! :)

Natalie pisze...

Świetny ten słoik :D

Krystyna Boner pisze...

Kasiu, piękne zdjęcia, świetny post. Pozostają wspaniałe wspomnienia.
Taki koktajl chętnie bym wypiła. Smakowicie wygląda. Fajna jest ta wąsata szklanka:)

Łukasz pisze...

Mango to również mój ulubiony owoc i że też wcześniej nie wpadłem, by zrobić taki pyszny myk z orzechowym masłem. To przecież musi być takie pyszne! Następnym razem wypróbuję :)

Angie pisze...

Nic nie musisz mówić, biorę to cudo w ciemno!

Magda pisze...

o mamusiu, muszę wypróbować to połączenie, faktycznie niby nic, wyglądą dość niepozornie, ale już czuję smak mango na języku, no ślinotok istny ślinotok,
Pozdrawiam !

Renata pisze...

Kasiu niedawno zapisałam sie na słoiczkową rozdawajkę, bo ten słoik jest z..fajny:) co do kokajlu, to zapowiada sie smacznie, choć za mango nie przepadam, ale kupuję moim dziewczynom, za to zdjęcia mnie rozbroiły- masz kobito nerwy!! ludojad czy nie toż to rekin jest!!
Pozdrawiam:)

Salvador Dali pisze...

zazdroszczę ci tych Filipin :)
ale powiedz mi, jak ty się dostałaś tam?! jak patrzyłam to drogo :(

ale koktajl.. <3 masło orzechowe <3 <3

Anulla pisze...

mango kocham! a to połączenie musi być genialne! :)

toffi pisze...

szalona!!!!
może mango z Cebu bym pokochała, bo 'naszym' mówię nie :)

teenager ;) pisze...

wow, z rekinami... aż mi ciarki przeszły, przepiękne stworzenia! :)
a koktajl biorę! jest świetny! :D

Kaś pisze...

Salvador Dali, najdrożej wychodzi przelot - ja niestety kupowałam bilety w regularnej cenie, ale można polować na promocje. a jeśli chodzi o życie tam i zakwaterowanie, są to śmiesznie niskie kwoty. na najlepszych wyspach, w domkach przy samej plaży, potrafi być dwa razy tanie niż nad polskim morzem poza sezonem :)

Kamila pisze...

Mniam, pyszności! Zdjęcia jak zwykle zachwycają :)

Ola pisze...

fajny taki słoiczek z koktajlem, ciekawy pomysł na podanie!

krzywa kromeczka pisze...

pozazdroscic tego nurkowania :)

Antenka pisze...

tym masłem orzechowym mnie zachwyciłaś:) jak to musi smakować:D

Inspirowane Smakiem pisze...

To musi być obłędne połączenie:)

Łucja pisze...

Pyszne połączenie :) Jeśli coś ma w sobie mango to na pewno mi posmakuje !

Back Taste pisze...

To masło brzmi intrygująco Kasiu:) nie mam pojecia czego się spodziewać po tym koktajlu ;] będzie test!

domowacukierniaewy.blox.pl pisze...

Świetne połączenie :) Niesamowita przygoda, a jakie śliczne zdjęcia, pamiątka na całe życie :)

Marta pisze...

smoothie rewelacja, ale chowa się przy nurkowaniu
wow! fantastyczne masz przygody!

samazlodycz pisze...

świetne zestawienie smakowe :)

DżemDżus pisze...

Wakacje świetne i tyle pięknych przywiozłaś zdjęć, a smoothie doskonale skomponowane.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add