niedziela, 6 lutego 2011

Faworki



Kolejny karnawałowy post z cyklu faworkowe-love. Chruściki delikatne, mega kruche, pełne bąbli, po prostu przepyszne! Znikają z talerza niebezpiecznie szybko :)
Nareszcie znalazłam przepis, który dorównał faworkom na piwie.




Przepis Moniki (Na Grabinie), ale znaleziony u Margot (kuchnia Alicji), której bardzo dziękuję za rady, wskazówki no i kuszące zdjęcia, które przyciągnęły mnie do tego przepisu.



Składniki*

  • 250 g mąki pszennej [ciasto zabrało trochę mniej, zostało ok. 30 g]
  • 4 żółtka
  • 2 łyżki śmietany [najlepiej 36% z Piątnicy - gęsta i kremowa]
  • 2-3 łyżki wódki

Przepis cytuję za Moniką:

Szybko w mące zagniatamy żółtka, następnie wrabiamy po łyżce śmietany i podlewamy wódką. [za radą Margot najpierw ubiłam żółtka, śmietanę i wódkę mikserem a później dodawałam mąkę i mieszałam drewnianą łyżkę. zagniotłam, kiedy już się nie dało mieszać]

Ciasto wyrabiamy mocno i dość szybko.
Kiedy jest już połączone, w miarę elastyczne - zaczynamy przepuszczać przez wałek maszynki do makaronu**. Kilkakrotnie - widać jak ciasto zaczyna się wygładzać i staje się zupełnie jednolite. Ciasto, które nie jest wałkowane musi być zakryte - by nie wyschło.
Wałki przepuszczamy przez maszynkę ok. 10-12 minut, po czym rozwałkowujemy na cienkie wstęgi.
Te kroimy nożem w paski i nacinamy wzdłuż. Zawijamy do środka i układamy na ściereczce, przykrywając także ściereczką.
Smażymy w rozgrzanym tłuszczu, zrumienione odkładając na papier. Posypiemy cukrem pudrem.

*Podane przeze mnie składniki wystarczają na małą porcję, niestety nie miałam czasu na porządne faworkowanie.
**W ostatnim momencie okazało się, że nie będę mieć dostępu do maszynki do makaronu ;/ Tak więc tradycyjnie porządnie ubiłam ciasto wałkiem a później cieniutko rozwałkowałam. Etap przepuszczania przez maszynkę z pewnością jest istotny dla tego przepisu, niemniej faworki i tak wyszyły genialne.


33 komentarze:

Rita pisze...

Kaś:) Twoje fotografie są też zachęcające:)) faworki na pewno przepyszne:)
miłej niedzieli!
J.

margot pisze...

Wow, jakie bąble , ho ho mistrzowskie u ciebie
Cieszę się ,że faworki Moniki dorównują tym piwnym(i ja tak sądzę dwa najprawdziwsze mercedesy )
Kaś i zdjęcia takie ,że gdybym w planach nie miała na środę Mrowiska to bym smażyła, robisz przepiękne zdjęcia faworkom

Anonimowy pisze...

Przecudowne. Idealnie nadmuchane. Chciałabym sobie teraz tak - pochrupać. ;)

Kaś pisze...

dotblogg, dziękuję i jeszcze raz zachęcam do wypróbowania :)
margot, naprawdę genialny przepis. a bąble robiły się jak szalone :) co do zdjęć - bardzo dziękuję, ale myślę, że to przede wszystkim zasługa wdzięcznego obiektu do fotografowania :)
Zaytoon, dziękuję! są idealne do chrupania

pozdrawiam

Amber pisze...

Znowu cudne faworkowe widoki! Ja też faworkuję.Może czas pokazać coś na blogu?

Aciri pisze...

O faworki:) Jakie śliczne!

Kasia w kuchni♥♥♥ pisze...

uwielbiam faworki mogę je jeśc i jeśc posypane cukrem pudrem..mniam!

Kasia pisze...

Ale fajnie te bąbelki widać! A tak dawno nie jadłam faworków. Uściski!

Anucha pisze...

Przepiękne, takie bąbelkowe:)na pewno mega kruche i pyszne:)
Pozdrawiam serdecznie:)

skoraq cooks pisze...

ohhhh jakie pyszności i wspaniałości. Uwielbiam faworki, a Twoje wyglądają na rumiane i przepyszne :-D

Ivon pisze...

Gdzie nie wchodzę tam królują faworki. A ja je tak lubię :)
Piękne Ci wyszły !!! Apetyczne fotki :D

kass pisze...

Pysznie wygladają:)))

Karmel-itka pisze...

łiii! faworki!
chrupiące słodkości.

Paula pisze...

ale mają fajne bąbelki! :)

Daga pisze...

piękne te Twoje faworki, mają idealne bąbelki, takie lubię najbardziej :-)

aga pisze...

ale pysznosci:) chetnie bym sobie schrupala takie fajne faworki:)

rafasia pisze...

Rozumiem, że ten chruścik na pierwszym zdjęciu, to dla nas do schrupania? Bo jeśli tak, to ja od razu biorę cały talerz :D

asieja pisze...

zatęskniłam za tym pysznym smakiem!

Kaś pisze...

Amber, koniecznie!
rafasia, zawartość talerza zniknęła bardzo szybko :)

miło mi, że bąbelkowe faworki Wam się podobają :)
pozdrawiam wszystkich

magda k. pisze...

bardzo apetyczne te faworki, a Twój opis bardzo zachęca mnie do ich zrobienia :)

Wiśniowa pisze...

Pewno i przede mną faworkowe szaleństwa, ja przyznaję się że robię je raz w roku, wiadomo kiedy :-)

dorota20w pisze...

pieknie wyglądają !

By-yl pisze...

widzę, że KC w swoim żywiole ;)

Ania pisze...

Wyglądają idealnie, kruche i z cała masą pęcherzyków :) Super przepis :)

Kaś pisze...

Aniu, bardzo polecam ten przepis, pyszne i kruche :)

sportstotozonecom pisze...


You are terrific. I like this remarkable things, Keep it up and keep on writing

slotplayground pisze...


It's really pleasure to read your post. Thank you so much for writing such a nice post

슬롯사이트 pisze...

I hope to give something back and help others like you aided me.

gostopsite.com pisze...

that's truly good, keep up writing.

19guide03.com pisze...

Thankyou so much for publishing such amazing content.

slotplayground.com pisze...

I am hoping to check out the same high-grade content from you in the future as well.

edwardsrailcar.com pisze...

Thanks for sharing this marvelous post.

cmriindia.org pisze...

The overall look of your site is magnificent.

Prześlij komentarz

Witam!
Jestem Kasia. Chętnie poznam i Twoje imię/nick jeśli komentujesz jako Anonimowy.
Pozdrawiam i dziękuję za komentarz!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Add